Na rodinné výlety i podnikanie. Tak by sme mohli v krátkosti hodnotiť novinku v portfóliu značky Volkswagen, ktorou je Caddy Life.
Nový Caddy Life s presklenou karosériou predstavuje klasický úžitkový automobil, no v skutočnosti ponúka oveľa viac. Svojou dĺžkou 4,4 m totiž poskytuje nielen dostatok priestoru pre piatich pasažierov, ale aj pre ich batožinu. Objem batožinového priestoru "zhltne" až 1 700 litrov, a to aj keď je v aute päť osôb. Vďaka výške karosérie (1,8 m) majú všetci pasažieri dosť miesta nad hlavami, takže cestovanie -- aj na dlhšie vzdialenosti -- je po všetkých stránkach komfortné.
Praktický na náklad
Za zadnými sedadlami, ktoré sú sklápateľné, sme mali v testovanom vozidle kovovú mriežku, čiže VW Caddy Life je klasifikovaný v kategórii N1 (úžitkové autá do 3,5 tony), čo umožňuje odpočet DPH. Ak sa v Caddy prevážajú dlhšie alebo objemnejšie predmety, mriežka sa dá celkom jednoducho posunúť hneď za predné sedadlá a tým sa zväčší nákladný priestor. Rozmerné zadné dvere sa na testovanom aute otvárali nahor, takže pri snežení (v daždi) celkom dobre chránili počas nakladania tovar i človeka. Vďaka účinnému posilňovaču riadenia sme hravo zaparkovali aj do menšej medzery. Vtedy prišli vhod posuvné dvere po oboch stranách karosérie, ktoré umožňovali i v stiesnených pomeroch bez problémov nastúpiť i vystúpiť.
Istý na klzkých cestách
Jazda s VW Caddy Life je príjemná. Hoci januárové počasie nám síce neprialo, striedal sa dážď so snežením a na klzkých cestách sme nemohli naplno otestovať všetky jazdné vlastnosti. Prvým zistením bol -- aj vďaka krútiacemu momentu 250 Nm -- dobrý ťah motora. Spotreba nafty sa pritom pohybovala okolo 7 litrov. Dobre vyladený podvozok poskytoval v rámci možností aj na klzkých cestách i v zákrutách dostatočnú stabilitu a pri predbiehaní sme sa plne mohli spoľahnúť aj na solídne zrýchlenie. Mimoriadne účinné sú brzdy, na ich intenzitu si treba zvyknúť.
Interiér: strohý a praktický
Prístrojový panel je koncipovaný skôr stroho, no poruke sú všetky dôležité spínače. Ani v tomto modeli sa Volkswagen nevzdal zapínania vonkajšieho osvetlenia otočným spínačom vľavo od volantu. Nevedno však, prečo ponechal odkladaciu priehradku pred spolujazdcom bez veka.
Efektné je červeno-modré osvetlenie kruhových prístrojov i tlmené osvetlenie kozmetických zrkadielok po ich obvode. Ocenili sme stierače na prednom i zadnom skle, ktoré očistia dosť veľkú plochu. Aj v nepriaznivom počasí tak šofér má dostatočný výhľad všetkými smermi. Na malom displeji pred vodičom sa objaví len niekoľko základných informácií (čas, teplota, km). Osvetlenie má oneskorovač vypnutia.
Miesta je dosť
Šofér si môže za volantom vytvoriť priam ideálnu pozíciu, keďže volant aj sedadlo sú nastaviteľné výškovo i pozdĺžne. Obe predné sedadlá sú anatomické a teda dobre držia telo v zákrutách. Opierky hlavy sú horizontálne sklápateľné. Na zadných je dosť miesta na nohy i nad hlavami. V strope nad predným sklom je po celej šírke odkladacia priehradka. Praktická je stredná lakťová opierka, ako aj trojnásobné blikanie po ľahkom stlačení páčky smeroviek.
V základnom vybavení je viacero moderných bezpečnostných prvkov: ABS, protipreklzový systém ASR, elektronická regulácia brzdného účinku, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, elektromechanický posilňovač riadenia. V testovanom aute sme mali aj elektricky ovládané okná i veľké spätné zrkadlá, nechýbala ani klimatizácia.
Naše odporúčania
Ak hľadáte spoľahlivého a príjemného spoločníka na cesty za prácou i vo voľnom čase, môže byť riešením práve VW Caddy Life. Konkurentom sú predovšetkým francúzske trojčatá Citroën Berlingo, Peugeot Partner a Renault Kangoo, prípadne aj Hyundai Matrix, Ford Focus C-Max a Opel Combo.
Základná cena je 521-tisíc, testovaný model stál 712-tisíc korún.
Technické údaje
VW Caddy Life
Objem motora (cm3) 1896
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 250
Max. rýchlosť (km/h) 165
Zrýchlenie z 0 -- 100 km/h (s) 13,8
Komb. spotreba (l/100 km) 7,0
StoryEditor