Akú pozíciu má v zoskupení PSA značka Citroën? - Veľa ľudí - aj vo svete - nevie presne, čo znamená PSA. Koncern PSA Peugeot Citroën spája dve automobilové značky. Všetky továrne, ktoré patria koncernu, vyrábajú vozidlá pre jednu i druhú značku. Obe značky sú však zároveň nezávislé pri vývoji vozidiel a rovnako aj pri ich predaji. Ponúkajú vozidlá od tých najmenších až po úžitkové autá a z obchodného hľadiska konajú úplne samostatne, hoci patria pod jeden koncern. PSA má aj iné aktivity, patrí k nemu, napríklad, prepravná spoločnosť Gefco, dodávateľ sofistiky Faurecia alebo Banka PSA Finance. Pre našinca je často dilemou, že v názve medzi oboma značkami nie je pomlčka ani znamienko plus. Väčšina ľudí si preto dlhý názov skracuje a používa len jeho prvú polovicu. - Máte pravdu, samotný názov je istým rizikom, a týka sa to celého sveta. Z môjho pohľadu chcem zdôrazniť, že predaj značky Citroën tvorí 40 % z celkového podielu koncernu. Čo vlastne znamená skratka PSA? - Peugeot Société Anonyme (v preklade anonymná spoločnosť). Peugeot v nej vlastní 26,46 % akcií. Podiel 1,09 % má, napríklad, tiež pneumatikárska spoločnosť Michelin. Môžete v krátkosti načrtnúť históriu koncernu PSA Peugeot Citroën? - V roku 1974 vstúpil Peugeot do firmy Citroën s podielom 38 % akcií. O dva roky sa stal majoritným vlastníkom a v máji 1976 odznel návrh na fúziu značiek Peugeot a Citroën. Oznámenie o novej štruktúre koncernu sa datuje k 12. máju 1976, v septembri 1976 to automobilka vyhlásila oficiálne. Aká bude pozícia Citroënu na Slovensku? - Postavenie fabriky pri Trnave je rozhodnutím celého koncernu, nie jednotlivých značiek. Z môjho pohľadu to vnímam ako príležitosť pre značku Citroën dostať sa na Slovensku ešte viac do povedomia. Úprimne sa delíme o vašu radosť a verím, že táto správa prenikne do európskeho povedomia, čo Slovensku určite pomôže. Jednou z prvých a najčastejších otázok motoristov je, či bude u nás výroba automobilov Citroën, resp. Peugeot lacnejšia, a teda, či budú nové vozidlá v predajniach cenovo dostupnejšie? - Momentálne vieme o rozhodnutí postaviť továreň. Pokiaľ ide o ceny, je to predčasná otázka, zatiaľ na ňu neviem odpovedať. Takisto ešte nevieme, ktoré modely sa budú na Slovensku vyrábať. V slovenskej fabrike sa budú produkovať pre celý svet malé automobily na podvozku s platformou číslo 1, konkrétne v segmente B. Z našich modelov tam patrí napríklad populárny Citroën C3. Ale viem, že do budúcnosti sa už pripravujú nové modely. Do roku 2006 uvidíme... |
StoryEditor