Viac ako dve tretiny peňazí, ktoré Slováci vlani minuli na kúpu alebo opravu auta, zinkasovali predajcovia a servisné centrá v Bratislave a jej okolí. Podľa Štatistického úradu v minulom roku bol podiel Bratislavského kraja na trhu 67,5 percenta. Celkové tržby sa vyšplhali k 128 miliardám korún.
"Suverénne najlepšia v predaji je Bratislava, ale veľmi dobré výsledky dosahujú nielen veľké mestá ako Košice a Žilina, ale aj Nové Zámky či Galanta," tvrdí Zuzana Kleknerová, PR manažérka Škoda Auto Slovensko. Bratislavský kraj má podľa nej "najvyššie mzdy, centralizovaný priemysel a najlepšie možnosti predajcov v oblasti veľkoodberov".
Škoda Auto je v tomto roku na špici predajcov s 23,5-percentným podielom na trhu. "Výmena starej generácie vozidiel za novú a otvorenosť trhu má istý vplyv aj na rast nášho podielu," pripomína Kleknerová. Ďalšie priečky v tomto roku obsadili Volkswagen a Citroën, ktoré prekročili hranicu siedmich percent podielu na trhu.
Napriek popularite áut stredných kategórií, trojpercentný nárast od začiatku tohto roka je v kategóriách úžitkových áut. "Tam možno zaraďovať aj vyššie triedy luxusných značiek," vysvetľuje Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu. Množstvo terénnych áut sa kvôli odpočtu DPH totiž predáva ako úžitkové vozidlá.
Hoci v porovnaní s minulým rokom počet novoevidovaných áut mierne klesá, tržby napriek tomu rastú takmer v každom kraji. Nováková si napriek tomu nemyslí, že by Slováci kupovali drahšie autá. "Štruktúra kúpy áut sa v podstate nemení a i napriek miernemu poklesu v týchto mesiacoch sú v kurze naďalej stredné kategórie," dodáva. Tých bolo v máji predaných takmer 24-tisíc.
StoryEditor