Dopravný podnik Bratislava, a. s., (DPB) bude rozvíjať obrazovku ako nosič reklamy podľa záujmu partnerov vo svojich dopravných prostriedkoch.
Od augusta je nainštalovaných 50 obrazoviek v 25 električkách. Je to produkt Recar Vision, nový nosič reklamy v bratislavskej mestskej doprave. "Príjmy DPB z reklamy sú účelovo viazané. V zásade pomáhajú znižovať stratu podniku v rámci celoročného hospodárenia a financuje sa z nich prevádzka nad rámec dotácií od mesta Bratislavy," povedal pre TASR predseda Predstavenstva DPB Branislav Záhradník.
DPB vníma Recar Vision ako pilotný projekt a podľa záujmu komerčných partnerov ho bude ďalej rozvíjať. Perspektívne by jednotný on-line komunikačný systém mali mať všetky vozidlá DPB. Bolo by to v záujme najmä zlepšenia informovanosti cestujúcich o situácii v mestskej doprave, vysvetlil. Reklamná funkcia tohto systému bude len doplnková ako zdroj jeho financovania.
Recar, a. s., odviedol v rokoch 2004 až 2006 z výnosov z prenájmu reklamných plôch v mestských dopravných prostriedkoch 37,8 milióna Sk. V roku 2004 to bolo 9,7 milióna Sk, v roku 2005 12,2 milióna Sk a v roku 2006 15,9 milióna Sk.
Podľa Záhradníka má záujem o reklamu v MHD rastúcu tendenciu. Dodal, že v tomto reklamnom segmente je silná konkurencia a bude dôležité udržať v ňom súčasnú pozíciu bratislavskej mestskej dopravy.