Uvedenie systému elektronického mýta do prevádzky je v SR reálne až od začiatku roka 2008. "Aj keď sa uvažovalo o začiatku roka 2007, tento termín je vyslovene nereálny", povedal riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) pre stratégiu Juraj Fürst. Tender na dodávateľa a prevádzkovateľa systému plánuje NDS podľa jeho slov vyhlásiť zhruba v novembri 2006 a ukončenie tendra očakáva do štyroch mesiacov. Následne zhruba v marci 2007 sa môže začať s realizáciou systému tak, aby sa do konca roka 2007 zrealizovala aj jeho skúšobná prevádzka.
Základnými vstupnými parametrami pri projekte elektronického mýta sú podľa Fürsta definovanie spoplatňovaných úsekov diaľnic a rýchlostných ciest a stanovenie výšky sadzby mýta na jeden kilometer pre jednotlivé kategórie vozidiel. "V roku 2005 spadalo pod spoplatnenie 294 kilometrov diaľnic, 66 kilometrov rýchlostných ciest, v roku 2006 by sa dĺžka spoplatnených diaľnic mala zvýšiť na 310 kilometrov a rýchlostných ciest na 90 kilometrov", konštatoval Fürst.
Návrh zákona o elektronickom výbere mýta schválila vláda SR vo februári tohto roka, parlament sa ním však zatiaľ nezaoberal. Elektronické mýto by sa pritom malo vzťahovať na vozidlá ťažšie ako 3,5 tony. Osobné autá by sa mali podľa riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka elektronicky spoplatňovať až v roku 2011.
StoryEditor