Predaj, ktorý neprodukuje zisk je vo väčšine prípadov považovaný za neefektívny. Pochopiteľne sú produkty, ktoré sú aj napriek svojej stratovosti dôležité – dopĺňajú sortiment a ponuku výrobcu. V prípade KitKatu a Japonska však išlo o ten prvý prípad. KitKat existoval, ale predaj nebol taký ako manažment očakával. Bolo potrebné niečo s tým spraviť. A keďže sa hovorí, že problémy neexistujú, existujú len nesprávne riešenia, marketingoví špecialisti prišli so skutočne vynikajúcim nápadom – zmeniť obal.
V Japonsku existuje viac ako 2 700 000 automatov určených pre predaj nápojov. Aj preto hralo množstvo v prípade KitKat-u rozhodujúcu úlohu pri hľadaní nových spôsobov predaja. Vytvorenie a distribúcia nových zariadení by bolo však príliš nákladné a úspech by nemusel byť zaručený. Aj z tohto dôvodu sa marketingoví špecialisti zamerali na formu, ktorá by sa KitKat dostal k čo najširšiemu spektru ľudí. Rozhodnutie tak padlo na nový obal – plechovka KitKat.
Plechovkový KitKat obsahuj štyri čokoládové tyčinky, ktoré sú okrem spoločného obalu, zabalené aj zvlášť. Cena KitKat plechovky je stanovená na 40 Skk. Výrobca čokoládových tyčiniek zatiaľ nepristúpil k variovaniu produktu, a preto je k dispozícii zatiaľ len klasická verzia čokoládových tyčiniek (bez špeciálnej príchuti).
Zdroj:
Japan Marketing News