StoryEditor

Nejde vám biznis? Skúste to s plechovkami ...

18.10.2007, 11:13
Japonsko je opäť čímsi unikátne, respektíve odlišné od ostatného sveta. Výrobca známych čokoládových tyčiniek KitKat mierne pozmenil svoj marketing a komunikáciu voči japonskému obyvateľstvu. A neurobil to nijak inak, len pozmenil "formu" obalu ...

Predaj, ktorý neprodukuje zisk je vo väčšine prípadov považovaný za neefektívny. Pochopiteľne sú produkty, ktoré sú aj napriek svojej stratovosti dôležité – dopĺňajú sortiment a ponuku výrobcu. V prípade KitKatu a Japonska však išlo o ten prvý prípad. KitKat existoval, ale predaj nebol taký ako manažment očakával. Bolo potrebné niečo s tým spraviť. A keďže sa hovorí, že problémy neexistujú, existujú len nesprávne riešenia, marketingoví špecialisti prišli so skutočne vynikajúcim nápadom – zmeniť obal.

 

V Japonsku existuje viac ako 2 700 000 automatov určených pre predaj nápojov. Aj preto hralo množstvo v prípade KitKat-u rozhodujúcu úlohu pri hľadaní nových spôsobov predaja. Vytvorenie a distribúcia nových zariadení by bolo však príliš nákladné a úspech by nemusel byť zaručený. Aj z tohto dôvodu sa marketingoví špecialisti zamerali na formu, ktorá by sa KitKat dostal k čo najširšiemu spektru ľudí. Rozhodnutie tak padlo na nový obal – plechovka KitKat.

 

Plechovkový KitKat obsahuj štyri čokoládové tyčinky, ktoré sú okrem spoločného obalu, zabalené aj zvlášť. Cena KitKat plechovky je stanovená na 40 Skk. Výrobca čokoládových tyčiniek zatiaľ nepristúpil k variovaniu produktu, a preto je k dispozícii zatiaľ len klasická verzia čokoládových tyčiniek (bez špeciálnej príchuti).

 

Zdroj:
Japan Marketing News

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/dane-a-odvody-2007, menuAlias = dane-a-odvody-2007, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 04:33