K televíznym obrazovkám americkej stanice FOX si počas finále Super Bowlu sadlo viac ako 97,5 miliónov divákov. Doterajší rekord, ktorý Super Bowl dosiahol bol z roku 1996. V tom čase si na televíznej stanici NBC pozrelo finále viac ako 94,1 miliónov divákov.
Napriek týmto číslam sa Super Bowlu nepodarilo prekonať prvenstvo najsledovanejšej americkej relácie, respektíve programu. Doterajší rekord drží posledný diel seriálu z vojenského prostredia - M*A*S*H. Záverečnú epizódu seriálu videlo 28. februára 1983 približne 106 miliónov divákov.
S narastajúcim počtom televíznych prijímačov, ako aj s novými technológiami príjmu vysielania je prekonanie tohto rekordu len otázkou času. Do značnej miery k tomu prispieva aj vynikajúco zvládnutá marketingová komunikácia celej súťaže.
Finále súťaže Super Bowlu, ktoré sa uskutočnilo v nedeľu, vyhralo mužstvo NewYork Giants. Podľa internetového magazínu MediaWeek zinkasovala televízna stanica FOX počas finále na reklame viac ako 225 miliónov dolárov (približne 5,1 miliardy slovenských korún).
Zdroj:
MediaWeek
MarketingWeek
MarketingVox