Slovak Telekom má zaplatiť pokutu 525,8 milióna korún za to, že vlani a predvlani ponúkol polhodinové volania vo svojej sieti za jednu korunu a niektoré hovory nespoplatňoval vôbec. Pokutu mu dal Protimonopolný úrad, ktorý obvinil operátora zo stláčania marží. Telekom mal svojou obchodnou politikou poškodiť menších, alternatívnych operátorov, ktorí s cenami nemohli ísť tak nízko, pretože mu museli platiť poplatky za pripojenia do jeho siete.
Telekom včera na oznámenie o pokute reagoval avízom, že sa proti nej odvolá. Viceprezident pre stratégiu a regulačné záležitosti spoločnosti Pavol Kukura tvrdí, že "konkurenčný boj všade, vo všetkých krajinách s liberalizovanými trhmi, prináša a bude prinášať rôzne spory medzi konkurujúcimi firmami, pričom na korektnosť konkurenčného boja bude dozerať príslušný regulačný orgán". Podľa neho ním má byť Telekomunikačný úrad.
Protimonopolný úrad nepokutoval Slovak Telekom prvýkrát. V minulosti operátor čelil dokonca 885-miliónovej pokute za to, že odmietol pripojiť do svojej siete alternatívnych operátorov. Telekom sa odvolal a v jeho prospech nakoniec rozhodol pred niekoľkými mesiacmi Krajský súd v Bratislave. Kukura si myslí, že "Slovak Telekom neustále čelí zo strany Protimonopolného úradu neprimeranému tlaku".
Bilancia pokút Slovak Telekomu
* v októbri 2006 mal operátor zaplatiť 80 miliónov za to, že chcel vybudovať systém pre Ľudovú banku, pričom vlastnil účastnícke vedenia, ktoré by potrebovali aj iní účastníci tendra,
* v septembri 2007 dostal Telekom pokutu 885 miliónov korún, keď dva roky predtým nedovolil menším operátorom pripojiť sa do jeho siete,
* najnovšia 525,8-miliónová pokuta sa týka lacnejších volacích taríf,
* proti prvým dvom pokutám sa Telekom úspešne odvolal a Krajský súd v Bratislave verdikty úradu zrušil.