Zuzana Čaputová má pred druhým kolom pred svojim protikandidátom Marošom Šefčovičom jasný náskok. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre RTVS vypracovala agentúra Median SK.
Kandidátku Progresívneho Slovenska by volilo 60,5 percent voličov. Šefčovičovi by zas odovzdalo hlas 39,5 percent voličov.
Z prieskumu rovnako vychádza, že účasť v druhom kole by mala byť nižšia, než v kole prvom. Záujem ísť voliť prejavilo 44 percent opýtaných. V prvom kole bola účasť na úrovni 48,7 percenta.
O šanciach kandidátov v druhom kole sme sa rozprávali aj so sociológom Martinom Slosiarikom:
Agentúra Median pre RTVS zároveň zisťovala zloženie voličskej základne jednotlivých kandidátov. Vyplýva z neho, že Čaputovú volia prevažne mladší ľudia do 30 rokov s vysokoškolským vzdelaním. Šefčoviča zas volia prevažne ľudia nad 65 rokov a voliči s maturitou.
Súčasťou prieskumu bolo aj porovnanie s minulou voľbou prezidenta. Voliči, ktorí v roku 2014 volili Roberta Fica, teraz sympatizujú prevažne so Šefčovičom. Voliči Andreja Kisku zase výrazne podporujú Čaputovú.
Agentúra Median SK zbierala preferencie voličov 17. až 19. marca 2019 na vzorke 1 014 respondentov, ktorí predstavujú reprezentatívnu voľbu obyvateľstva.