Americký trh je aj napriek dnešnej skutočne neľahkej dobe v automobilovom priemysle „úplne iný svet“ a medzi tie najpredávanejšie autá tam patria primárne gigantické pickupy s plnotučnými veľkoobjemovými motormi či urastení zástupcovia segmentu športovo-úžitkových vozidiel.
U nás v Európe je to však zásadne iné a výrobcovia musia často doslova bojovať s čoraz prísnejšími emisnými limitmi, hlukovými obmedzeniami a nutnosťou zavádzať neraz až nezmyselne bohatú porciu asistenčných/bezpečnostných systémov. Príkladom je akustické upozornenie na prekročenú rýchlosť (aj o jeden či dva km/h), ktorý drvivá väčšina vodičov aj tak okamžite po nastúpení do auta deaktivuje.
Preto je priam zázrak, že v roku 2024 ešte v ponuke značiek aj na slovenskom trhu nájdeme pár modelov s atraktívnym zvukovým prejavom z výfukovej sústavy a zároveň také, ktoré ešte nemuseli pred EÚ úplne sklopiť uši a pod ich kapotou sa naďalej nachádzajú i špičkové benzínové osemvalce alebo šesťvalce. Ford pritom siaha ešte ďalej.
V redakčnom teste sme sa pozreli na najnovšiu generáciu mimoriadne obľúbeného modelu Mustang v novej verzii Dark Horse, ktorý predstavuje pre mnohých absolútny americký sen a prináša aj na naše cesty pôžitok z tak trochu iného prístupu k stavbe, prevedeniu a vyladeniu vozidla. V útrobách sa pritom nachádza výhradne osemvalcový motor, bez akejkoľvek elektrifikácie či dokonca turba!
Zostáva vám 88% na dočítanie.