Hoci úplne prvým SUV mladoboleslavskej značky Škoda Auto bola Trekka (vznikala a predávala sa na Novom Zélande), práve Kodiaq začal ako prvý oficiálne písať novodobú kapitolu automobilky v čase mimoriadne rýchlo rastúcej popularity segmentu športovo-úžitkových vozidiel. A skutočne úspešnú. Veď prvá generácia modelu Kodiaq sa spomedzi konkurentov radí k tým vôbec najpredávanejším. Z prvej generácie sa predalo viac ako 866-tisíc kúskov, u nás vyše 10 700 kusov.
Išlo o vydarený model, ktorý zaujal veľmi dobre zvládnutou ergonómiou interiéru, ponúkal skvelú vnútornú priestrannosť, mohol dokonca odviezť sedem cestujúcich a k tomu neodmysliteľne patril aj obrovský batožinový priestor. Jednoducho, ak ste hľadali urastené SUV pre väčšiu rodinu, toto mohol byť nepochybne vhodný adept. No a nová generácia chce na úspech predchodcu nadviazať.
Či sa jej to podarí ukáže až čas, no potenciál na to má. Priestrannosť sa ešte zlepšila, ergonómia tiež a stále si môžete zaobstarať aj verziu s päť- či sedemmiestnym usporiadaním. Pochopiteľne, aj naďalej s ukážkovo vzdušným kufrom, kde nebude problém zbaliť sa na dovolenky. V redakčnom teste sme sa na druhú generáciu Škody Kodiaq pozreli bližšie, oplatí sa ísť do najvýkonnejšieho diesela? A má horúca novinka vlastne nejaké chyby?
Modernizácia padla vhod
Dizajnovo sa nová generácia nesie „na vlne“ predchodcu, hoci s mierne pozmenenými tvarmi prednej i zadnej časti. Predĺženú kapotu dopĺňa kolmejšia maska chladiča a prepracovaný nárazník. Svetlomety, stále rozdelené do dvoch segmentov, pracujú aj s LED Matrix technológiou novej generácie s ešte efektívnejším vyrezávaním protiidúcich áut.
Zostáva vám 85% na dočítanie.