Extrovert, mestská štýlovka, úsporná voľba, no zároveň nie úplne najdostupnejšia. Toyota priniesla na Slovensko druhú generáciu svojho populárneho crossoveru C-HR, ktorý sa v novom prevedení môže pýšiť nielen hybridnou, ale taktiež plug-in hybridnou technikou v útrobách. A zatiaľ čo horúcu novinku do zástrčky otestujeme v redakcii v druhej polovici leta, s tradičným „bezstarostným“ hybridom sme si niekoľko stoviek kilometrov odkrútili už teraz.
Niektorými riešeniami nadväzuje na svojho predchodcu, inými sa zas posúva na citeľne vyšší level. Na prvý pohľad však pôsobí ako mimoriadne sympatická a zároveň, tradične pre modely značky Toyota, úsporná voľba pre mladých. Je však zameranie novinky len takto priamočiare? Môže poslúžiť ako univerzál aj pre menšie rodiny? A ako je na tom s legendárnou úspornosťou?
To všetko sme zisťovali v redakčnom teste, v ktorom nám spoločnosť robila verzia C-HR Hybrid, s pohonom všetkých kolies a s výbavou Executive Premiere Edition. Tá sa radí v hierarchii japonskej ponuky na samotný vrchol, vedľa stojí ešte dynamicky orientované prevedenie GR Sport Premiere Edition. Obe vyhotovenia sú však špecializované na prvé dodané kúsky, teda ponúknu toho ešte o štipku viac než klasické stupne Executive a GR Sport. Okrem nich je tu ešte základný stupeň Comfort a Style.
Ešte uletenejší dizajn
Už u predchodcu si mohli zákazníci užívať skutočne odvážne krivky karosérie, ktoré dopĺňal ešte čiastočne štýl crossover-kupé, teda smerom dozadu klesajúca strecha. Celkové riešenie vzhľadu vychádza z aktuálneho nového dizajnového jazyka značky, ktorý odštartoval model Prius.
Pre niekoho prekompinované tvary a vysoko futuristický štýl, pre iného ideálne tvarovanie pre mestský štýlový crossover. Každopádne, svoje slovo tu mala aj aerodynamika – veď novinka dosahuje koeficient odporu vzduchu iba 0,318, čo je na danú triedu skvelá hodnota.
Zostáva vám 81% na dočítanie.