Elroq bude prvou sériovou škodovkou vyvedenou v novom dizajnérskom štýle, ktorý Škoda nazvala Modern Solid. Jednoduché a priamočiare linky a plochy opticky zmäkčujú prelisy a ozvláštňujú grafické prvky. A na kapotu sa novo usadil namiesto tradičného okrúhleho loga podpis značky v novom fonte.
Za lesklo čiernou maskou, ktorá nahrádza klasickú masku, inžinieri ukryli senzory, ako je radar a predná kamera. Vo vyšších výbavových verziách maska dostane presvetlenie odkazujúce na žiariaci „gril“ väčšieho elektrického Enyaqu. Proporcie má však konvenčné, delikátne vyvážené.
Zadok k modernému „novo“ tvarovanému predku ladí trochu menej, ešte totiž v sebe nesie pozostatky pôvodného kabaňovského priamočiarejšieho štýlu. Koncové svetlomety potom jednoznačne odkazujú na spomínaného súrodenca menom Enyaq, ale rovnaké vraj nie sú, aj keď tak na prvý pohľad celkom pôsobia.
Technicky je Elroq klasikou batériových modelov značiek koncernu VW. Modulárna elektroplatforma MEB s akumulátorom skladaným z paketov v podlahe a pohon primárne zadných kolies. Skelet karosérie je až po B stĺpiky (tie stredové vedľa vodiča a spolujazdca) veľmi blízky Enyaqu, ďalej už je to však iné, píše iDNES.cz.
Zjednodušene si môžeme povedať, že je Elroq hatchbackom odvodeným od Enyaqu (rázvor majú rovnakých 2 766 milimetrov), s podobne veľkou kabínou (vraj väčšou ako ponúka Octavia) a slušným 470-litrovým kufrom. Jaromír Mendl, ktorý v „elektrickej“ divízii Škody okrem iného plánuje zacielenie jednotlivých modelov na trh, očakáva, že by Elroq mal nižšou cenou a veľkosťou zaujať zákazníkov aktuálneho spaľovacieho Karoqu.
Väčší Enyaq sa predáva často vo vrcholových špecifikáciách, s pohonom všetkých kolies (45 percent objednávoksú štvorkolky). U Elroqu Mendl očakáva záujem o nižšie a lacnejšie výbavové stupne s menšími batériami a zadokolkami. Mendl tiež odhaduje, že Elroq hneď v prvom celom roku predaja 2025 prekoná v predajoch Enyaq.
Zostáva vám 71% na dočítanie.