StoryEditor

Brutálne SUV z dielne Mercedesu: má najsilnejší štvorvalec, fanúšikov však pohoršuje

23.06.2024, 00:00
  • V redakčnom teste sme sa bližšie pozreli na model Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance.
  • Ide o špičkové SUV, ktoré však rozdeľuje fanúšikov značky na dva tábory. Je z neho plug-in hybrid.
  • Kvôli čomu je model tak kontroverzný a aký má vplyv zásadne odlišná technika novej generácie na jazdu?

Označenie „AMG 63“ – osemvalec, brutálny výkon a prenikavý hutný zvuk z výfukov. Ide o pomenovanie vrcholných športových verzií vozidiel z dielne športovej divízie značky Mercedes-Benz, teda konkrétne Mercedes-AMG. V dnešnej dobe plnej neistoty sa však ani na toto označenie už nemôžete stopercentne spoliehať, čo najnovšie dokazuje horúca novinka v podobe šialeného športovo-úžitkového vozidla z portfólia tejto nemeckej prémiovky. 

V hlavnej úlohe je Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance, ktorý sme v uplynulých dňoch podrobili redakčnému testu a ktorého číselné označenie „63“ kvôli istým zásadným technickým odlišnostiam pohoršuje zarytých fanúšikov značky s trojcípou hviezdou, respektíve ostrých modelov z Affalterbachu. A prečo? Je v praxi také zlé? 

Rozhodne nie, ide v podstate o jeden z absolútnych vrcholov aktuálneho inžinierstva značky v oblasti „civilných“ vozidiel, čo novinka dokazuje nielen šialene vysokým výkonom, ale taktiež samotnou špičkovou použitou technikou a nepochybne skvelými jazdnými vlastnosťami. Ale aj tak dávame niektorým priaznivcom aspoň sčasti za pravdu.

Technologický zázrak

Začnime rovno tým, čo robí nové vrcholné GLC z dielne športovej divízie tak kontroverzným v očiach motoristov. Keďže ide o top motorizáciu dostupnú pre toto SUV, mnohí by očakávali pod kapotou už spomínaný nadopovaný osemvalec s brutálnym výkonom a taktiež zvukovým prejavom. Hoci v dnešnej dobe už ani ten zvuk nemusí byť úplnou samozrejmosťou, EÚ jednoducho tlačí na automobilky, aby sa ich modely stávali tichšie a zároveň do nich pretláča čoraz viac i elektrifikáciu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-22 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: ​Mercedes na zbrojný preukaz? Vyskúšali sme absolútnu ​šialenosť za vyše 200-tisíc eur 02 - Modified: 2024-05-15 12:08:44 - Feat.: 1 - Title: Mercedes otáča: Elektromobilita už nie je prioritou, osemvalec vráti do ostrých modelov 03 - Modified: 2024-06-21 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Výzva pre automobilových expertov: Tento veľký kvíz zvládne bezchybne len málokto 04 - Modified: 2024-06-13 09:58:09 - Feat.: 1 - Title: Autom na dovolenku: Kedy je ideálny čas vyraziť? Týmto dňom sa radšej vyhnite 05 - Modified: 2024-06-14 10:20:52 - Feat.: 1 - Title: S týmito autami sú majitelia najspokojnejší, ukazuje prieskum. Víťaz mnohých prekvapí
01 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 02 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-16 00:48:02 - Feat.: - Title: Natáčate videá pre sociálne siete, cestovateľské videá alebo reklamu? Postačí vám jeden z týchto smartfónov 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 19:37