Elektrocentrála na kolesách je náš termín pre hybridy, ktoré klasický spaľovací motor používajú primárne na výrobu elektriny a pre následné zásobovanie elektrinou elektromotor. A zatiaľ čo v minulosti sa spomínané riešenie v podstate vôbec nevyužívalo, dnes sú už v ponuke hneď viaceré takéto modely, prekvapivo však len od japonských značiek.
Najprv s konceptom využívania spaľovacieho motora na generovanie elektrickej energie pre osadený elektromotor hybridného vozidla prišlo Mitsubishi, neskôr diamantovú značku nasledovala Honda a nedávno sa k dvojici Japoncov pridal i Nissan. Test novej generácie modelu Nissan Qashqai nám prináša skúsenosť na úplne nový koncept hybridného pohonu osobného auta.
Z prvej vety a slovného spojenia – spaľovací motor primárne na výrobu elektriny – vyhodili v rámci automobilky Nissan slovo primárne. Nový Nissan Qashqai s dodatkom e-power je totiž v realite full hybrid, ktorý na pohon vozidla spaľovací motor priamo nepoužíva v absolútne žiadnom jazdnom režime, v žiadnej situácii. Ani pri športovejšej jazde.
Nefunguje teda „primárne“ na zásobovanie elektromotora elektrinou, ale výhradne na jeho zásobovanie. Od napríklad nedávno testovanej Hondy HR-V sa preto celkom výrazne líši, najmä teda v oblasti funkcie spaľovacieho agregátu. Tam totiž, ako sme už v úvode spomínali, figuruje „spaľovák“ ako akýsi generátor energie.
Prečo zvolili v značke Nissan tento koncept? Je toto riešenie elektrocentrály na kolesách skutočne efektívnejšie, lepšie alebo i lacnejšie? Vo videorecenzii vyššie preto hľadáme odpovede nie len na tieto kľúčové otázky, ale aj na ďalšie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.