Dacia Jogger spôsobila po príchode aj na slovenskom trhu malé šialenstvo. Keď sme model v HN testovali, vzbudzovala pozornosť a záujem nielen na sociálnych sieťach, ale taktiež v reálnom svete. Niet sa čomu čudovať, cenovo dostupný a priestorovo celkom bohatý model si aj v dnešnej SUV dobe dokáže nájsť priaznivcov.
Nie každý totiž túži len po štýlovkách na zvýšenom podvozku (crossoveroch), ktoré častokrát neponúkajú takmer žiadnu pridanú hodnotu z pohľadu praktickosti voči bežným kombíkom alebo dokonca klasických hatchbackom. Stále sa nájde nemalá skupina ľudí, ktorí dávajú prednosť rozumu a zároveň majú priškrtený rozpočet. A tu môže byť voľbou práve napríklad Jogger.
Novinka sa však nie len redakcii TopSpeed.sk od prvého kontaktu zdá byť podmotorovaná. Inými slovami, navodzuje pocit, že len dva ponúkané agregáty, ktoré sú výkonovo v skutku málo rozličné, nie sú pre možnosti tohto malého veľkého auta dostatočné.
Dostupný „MPV“ model rumunskej automobilky sa predsa ponúka aj v sedemmiestnom vyhotovení a jedinou zrejmou zmenou voči päťmiestnej verzii sú v tom prípade tuhšie pružiny na zadnej náprave. No dá sa aj parádne zaťažiť. Verzia s benzínovým agregátom TCe110 znesie až 582 kilogramovú záťaž, zatiaľ čo verzia LPG100 môže voziť na palube „len“ 560 kilogramov.
Možno sa to na prvý pohľad nemusí zdať, no to sú na dnešnú dobu pre klasické osobné autá výnimočné hodnoty. Vo videorecenzii vyššie si môžete pozrieť, ako si obe motorické verzie poradia s maximálnym dovoleným zaťažením v obci, na diaľnici a aj na horskom stúpaní. Akú pri tom zároveň budú mať spotrebu, ktorá pri stále vysokých cenách palív zaujíma čoraz väčšie množstvo zákazníkov?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.