StoryEditor

Vyše 800 koní a astronomická cena. Prvé Ferrari so šesťvalcom je superšport na každý deň

06.10.2022, 11:37
  • Na upresnenie, šesťvalcové bolo práve aj Dino – bájne ferrari z prelomu 60. a 70. rokov. Nádherný športiak vtedy však neniesol meno Ferrari, Enzo si to neprial.
  • Autu dal zakladateľ meno po milovanom synovi, ktorý zomrel veľmi mladý. Dino bolo akýmsi „babyferrari“, predsieňou exkluzívneho sveta pod znakom vzpínajúceho sa žrebca.
  • Ako funguje plug-in hybridný šesťvalcový model 296 GTB z modernej produkcie značky Ferrari?

Je to veľká revolúcia, k ôsmim a 12-valcovým modelom sa pridáva šesťvalcová novinka. Je to vôbec prvý sériový cestný model Ferrari v histórii so šesťvalcom. Na rovinu, terra dei motori, to bájne údolie od Parmy po Rimini s centrami v Bologni a Modene, je síce právom preslávené balzamikovým octom, mortadellou a ďalšími pochutinami, za krásami prírody sa tam však nejazdí. A za vodičskými zážitkami tiež nie.

Pokiaľ teda nie ste vyznávačom hustej premávky, kruhových objazdov a jazdy mestami. Ale stačí vyhodiť smerovku a zamieriť do kopcov. Sassuolo, Marano sul Panaro a ďalšie kamenné mestečká, zabudnuté v kopcoch nad údolím motorov, sú javiskom, kde to ferrari vedia ako žiadne iné športiaky. Na rev ferrari, lamborghini aj ducati sú tu zvyknutí. Dedovia pri káve a grappe v bistre na námestí však stále uznalo pokývajú hlavou, keď okolo nich preburácate.

Off-road

Červenému automobilovému božstvu z Maranella to dáva ešte jednu – pre neznalých nečakanú – vlastnosť. Tie cesty, zákruty, vlásenky aj vracačky majú často úplne príšerný povrch. Taký nájdete v civilizovanej Európe snáď už len v Stredočeskom kraji a najzaostalejších končinách Rumunska a Albánska.

Zvrásnené cesty s prasklinami a schodmi niekoľko centimetrov vysokými sú náporom na nervy vodiča aj techniku. A tu trénujú ferrari. Takže potom naozaj fungujú skvele aj inde ako na dokonalom vlastnom okruhu, bájnom Fiorane. A práve tu, na tých úzkych, ale nečakane rýchlych pentliach asfalte našmodrchaných nad Maranellom, novodobé Dino redakcia iDNES.cz prehnala.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-05 12:19:48 - Feat.: 1 - Title: Toto je súčasný vrchol značky Cupra. Vieme novinky i dôležité plány do budúcnosti 02 - Modified: 2022-10-05 09:33:15 - Feat.: 1 - Title: To najlepšie na koniec. Ikonický desaťvalec v Audi končí špecialitkou za vyše 200-tisíc eur 03 - Modified: 2022-10-03 10:08:20 - Feat.: 1 - Title: Test ukázal slabiny aj u známych zimných pneumatík. Ktoré zvoliť a ktorým sa vyhnúť? 04 - Modified: 2022-09-30 11:35:00 - Feat.: 1 - Title: Dokážte v kvíze, že ste automobilový expert. Spoznáte logá menej známych výrobcov áut? 05 - Modified: 2022-09-28 09:11:09 - Feat.: 1 - Title: Toto je prvé BMW M svojho druhu. Obor bude najvýkonnejším modelom v histórii značky
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Prináša špičkový foťák a pocit luxusu. Vyskúšali sme výkonnú vlajku z Číny 02 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 05 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 00:40