Mladoboleslavský výrobca sa podobne ako iné značky vrhá do sveta elektroáut a po úspechu batériovej verzie mestského modelu CitigoE iV prichádza na trh dlho očakávaná novinka Enyaq iV. Ide o vôbec prvú škodovku postavenú od základov na koncernovej platforme MEB, určenej výhradne pre elektrické autá, ktorou značka naplno otvára novú éru mobility.
Naše týždňové spolužitie by sa dalo jednoducho opísať v krátkej vete: „Funguje skvele a vyzerá veľmi dobre.“ Tak stručne však rozhodne neskončíme. Model si totiž vďaka svojim schopnostiam a prednostiam zaslúži oveľa viac pozornosti, je to vydarený kúsok konkurujúci v mnohých smeroch aj o poznanie prémiovejšie orientovaným súperom.
Atraktívny dizajn takmer bez výčitiek
Už počas svetového odhalenia zožala Škoda veľkú pochvalu za vizuál svojho nového člena. Najmä teda po odprezentovaní úvodnej limitovanej edície Founders Edition (výroba obmedzená na 1 895 kusov), ktorá tmavý zovňajšok dopĺňa medenými detailmi a bohatou vnútornou výbavou.
Treba však podotknúť, že ani v „civilnom“ vyhotovení nevyzerá Enyaq zle. Predná časť je skutočne vydarená, agresívna a to aj v prípade absencie podsvietenej masky chladiča. Priznávame, s ňou by bol predok bez výčitiek. Úzke dobre pracujúce LED svetlomety, aerodynamické tvary nárazníka a výrazná spodná lišta podčiarkujú akýsi dynamický charakter auta, hoci nejde o športiak.
Z nášho subjektívneho hodnotenia je najväčšou dizajnovou slabinou asi zadná časť, ktorá pôsobí až príliš masívne a zo šikmého pohľadu sme jej proste nevedeli prísť na chuť. Smerom dozadu strecha jemne klesá, vyslovene kupé strihu sa potom dočkáme až neskôr v podobe chystaného nového karosárskeho variantu kupé....
Zostáva vám 85% na dočítanie.