Pri elektromobiloch sa špeciálne s príchodom nového storočia neustále stretávame s veľmi nesprávnym a nepresným označením ZERO EMISSION CAR, teda auto s nulovými emisiami. Je to veľmi nepresné, až zavádzajúce označenie čistej lokálnej prevádzky elektrických áut.
Faktom totiž je, že lokálne emisie sa aj môžu nule približovať, no vďaka veľmi nešťastnému mixu výroby elektriny nie len v Európskej únii, ale vlastne po celom svete, je toto označenie veľmi prehnané a nesprávne.
Ako si teda môže japonská automobilka Toyota dovoliť tvrdiť, že nová generácia Mirai má dokonca až záporné emisie? Toto auto vypúšťa vodnú paru a jazdí na vodík.
Samozrejme, aj v tomto prípade je možné hovoriť len o lokálnych emisiách. To, že sú záporné znamená, že Toyota Mirai dokáže vzduch použitý v procese palivových článkov dokonca i očistiť zbavením škodlivých plynov, ktoré v ňom sú rozptýlené.
Je zrejmé, že okrem samotnej výroby auta, ako v každom prípade aj tu platí, že emisie vznikajú, to je logické. No vznikajú aj pri extrakcii vodíka a to je jeden z hlavných protiargumentov voči vodíkovým autám. Energetická náročnosť výroby tohto paliva je ešte horšia ako v prípade výroby elektrickej energie.
Bude ešte veľmi zaujímavé a pestré sledovať vývoj pohonov áut, špeciálne toto desaťročie. Je veľmi pravdepodobné, že túto dekádu príde k zásadnému zlomu a budeme poznať smerovanie a hlavné prúdy. My len dúfame, že to nebude jediný smer a svet nebude voliť jedinú možnosť.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.