Je to najnákladnejší facelift v histórii značky, hovorí František Drábek, muž, ktorý má celý projekt Kodiaq na starosti. Dnes už žije jeho nástupcom, avšak jeho aktuálne prevedenie mu robí obrovskú radosť.
Niet sa čomu čudovať, veď ich Škoda v štyroch fabrikách (Kvasiny, čínsky Čchang-ša, indický Aurangabad a ruský Nižnij Novgorod) vyrobila od februára 2017 vyše 620-tisíc kusov. Na pohľad sa predok zmenil hlavne graficky, svetlá sú nižšie, kapota je viac pretiahnutá dopredu k zníženej viac vzpriamenej maske, premodelovaný je tiež nárazník, píše iDNES.cz.
Martina Húsková, šéfka vývoja pohonu však vysvetľuje, prečo Drábek hovorí o tom, že to je "drahý facelift". Kompletne celý predok sa kvôli novým dielom a odlišnej aerodynamike musel ladiť znova - chladenie, crashtesty a ďalšie dôležité veci. A to stojí obrovské peniaze.
Za predným nárazníkom má Kodiaq už od tohtoročného (predfaceliftového) modelového roku kompaktor, diel dokonale utesňujúci partie smerom k motoru a podbehom kolies. Konštruktéri vďaka nemu lepšie pracujú s prúdením vzduchu prednou časťou, motorovým priestorom a k brzdám.
Tento vynález je pýchou škodovákov už od aktuálnej Octavie. Kodiaq novo dostáva aj špeciálne zvislé prieduchy na bokoch predného nárazníka, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu k podbehom kolies. Vytvoria akýsi neviditeľný vonkajší kryt celého výrezu kolesa, kde sa inak tvoria nežiadúce turbulencie, takže potom vzduch v týchto partiách lepšie obteká karosériu. Na upresnenie dodajme, že s týmto prvkom prvýkrát prišla v rámci značky Scala.
Novinky aj pod kapotou
Najvýraznejšou technickou zmenou Kodiaqu je okrem no...
Zostáva vám 85% na dočítanie.