Ešte v roku 2019 sa svetu predstavila nová generácia radu 1, najmenšieho zástupcu z portfólia mníchovskej automobilky BMW, ktorá priniesla pre fanúšikov modelu hneď niekoľko radikálnych zmien.
Okrem výrazne prepracovaného dizajnu oproti prechodcovi, ktorý pôsobí masívnejšie a ťažkopádnejšie, prišla o svoj hlavný charakteristický prvok. Motorizácie totiž dostali pohon predných alebo všetkých kolies a na vrchole stojaci variant M135i sa začal ponúkať jedine ako ostrý hatchback s pohonom 4x4. Prišli sme aj o trojdverovú karosársku verziu.
Nová „jednotka“ od BMW stojí na podvozkovej platforme UKL, čo prinieslo spolu s pozmenenými vonkajšími parametrami i viac priestoru do kabíny. Zakrátko však výrobca predviedol verejnosti aj vyhotovenie, ktoré sa má ponoriť do doteraz pre automobilku neprebádaných vôd.
Jedinečne vyladený kompakt s označením 128ti a pestrým zovňajškom sa radí do populárneho segmentu hothatchov (výkonných hatchbackov) s predným pohonom, s ktorým BMW zatiaľ nemá veľa skúseností. HN podrobili model týždňovej skúške, aké je teda v praxi?
Alternatíva s puncom luxusu
Na prvý pohľad by sa možno mohlo zdať, že BMW jednoducho nasadilo novinke pohon predných kolies, upravilo výkon motora pod kapotou a karosériu obohatilo o niekoľko farebne odlíšených prvkov. Je to však komplikovanejšie.
Skratka TI (neskôr tiež ti) začala písať históriu v BMW ešte v šesťdesiatych rokoch a v preklade znamenala Turismo Internazionale, slúžila ako označenie pre mimoriadne športové modely. Prvým úspešným vozidlom s týmto prívlastkom bolo BMW 1800 TI a vrcholom potom BMW 2002 TI.
Zostáva vám 85% na dočítanie.