StoryEditor

Najpredávanejšie SUV z Česka je teraz ešte lepšie. S dieselom si rozumie skvele

17.04.2022, 00:00
Na niekoľko hodín sme mali možnosť posadiť sa za volant faceliftovanej Škody Karoq a prevetrať ju v krásnom prostredí Portugalska. Ako modernizovaná novinka zapôsobila?

V rámci rebríčkov najpredávanejších áut má u nás mladoboleslavský výrobca pochopiteľne bohaté zastúpenie a hoci Škoda Karoq sa v popularite medzi Slovákmi zaradila za minulý rok až na ôsme miesto, v rámci samotnej automobilky patrí model dlhodobo k absolútnym SUV lídrom. Z celkového pohľadu je to dokonca druhá najpredávanejšia Škoda vôbec.

Značka jednoducho so svojim kompaktným športovo-úžitkovým vozidlom Karoq trafila klinček po hlavičke, pričom po väčšom Kodiaqu ide o dostupnejšiu a pre mnohých aj rozmerovo prívetivejšiu voľbu pri hľadaní nového SUV. 

​A aj napriek tomu si možno užívať dostatočne priestranný kufor, miesto na zadných sedadlách alebo komfort a dynamiku. Po štyroch rokoch však výrobca pristúpil k jemnému omladeniu auta, kedy vylepšil mnohé väčšie i menšie detaily.

My sme si novinku, konkrétne s najsilnejšou naftovou motorizáciou a najobľúbenejšou výbavou Style, mohli dopodrobna prezrieť a zároveň na niekoľko hodín aj vyskúšať v okolí mesta Viana do Castelo v Portugalsku. Čo všetko sa teda u atraktívneho bestselleru od našich českých susedov príchodom faceliftu zmenilo a ako to ovplyvňuje jazdu?

Vizuálne odlišnosti s dopadom aj na jazdu

Karoq síce úpravu vzhľadu ešte nijak zásadne nepotreboval, no po modernizácii pôsobí nepochybne hodnotnejším, atraktívnejším i jemne dynamickejším dojmom. Nastúpil totiž na evolučný posun v dizajnovom jazyku, ktorý sme už mohli vidieť aj u väčšej, nedávno taktiež modernizovanej Škody Kodiaq.

Bohužiaľ, automobilka z ponuky príchodom faceliftu vyradila outdoorovo zameranú verziu Scout s terénnejším vzhľadom - alternatívou už zostáva k bežným vyhotoveniam iba športovejší variant Sportline, ktorý pridá do farby karosérie lakované nárazníky, čierne detaily, športovejší kokpit a celkové zladenie na športovú nôtu.

HN/Radoslav Petrík

​Modernizácia upravila u Karoqu rozpoznateľne prednú časť, kde pribudla kolmejšia a šir...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 02 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK 03 - Modified: 2024-11-15 00:05:59 - Feat.: - Title: Fotoaparáty z drahšieho modelu zabalili do menšieho tela. Vyskúšali sme krásnu Motorolu s prívlastkom Neo 04 - Modified: 2024-11-14 18:23:34 - Feat.: - Title: Juhokórejský automobilový export dosiahol v októbri nový rekord 05 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad)
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
16. november 2024 03:23