Trieda S zo Stuttgartu patrí už roky k akýmsi hlavným trendsetterom. Po príchode každej novej generácie totiž prinesie do automobilového sveta istú porciu prevratných noviniek.
Takých, ktoré sa neskôr stanú istým štandardom alebo minimálne inšpiráciou na zavedenie aj u ďalším prémiových a neprémiových výrobcov. Aktuálna testovaná novinka, konkrétne plug-in hybridná predĺžená verzia S580e, v tomto smere rozhodne nie je žiadnou výnimkou.
Automobilka si dala pri vývoji poriadne záležať a priniesla vynikajúce spojenie luxusu, elektrifikácie a zároveň pôžitku z jazdy či prvotriedneho pohodlia. Neplatí pritom, že po modeli siahnu len tí, ktorí budú čas tráviť výhradne na zadných sedadlách. Drvivá väčšina majiteľov bude auto sama šoférovať a bude to robiť s radosťou a často.
Tichá plavba
Motiváciu sadnúť si na predné sedadlá nebude vodič hľadať dlho. Pod kapotou je totiž uložený skvele vyladený trojlitrový benzínový šesťvalec, ktorý pri aktivácii poskytne taký podmanivý zvukový prejav, že si jazdu s prázdnou batériou budete užívať. Alebo jednoducho siahnete po režime Šport či B (zachovanie nabitia akumulátora), kde elektronika uprednostňuje práve spaľovací motor.
Samozrejme, na nejaké extrémne šantenie zabudnite, kolos s hmotnosťou vyše 2,3 tony vám to síce do istej miery umožní, no toto nie je jeho primárnou úlohou. Šprintovanie z nuly na stovku však zvláda vďaka kombinovanému výkonu až 375 kW a 750 Nm krútiacemu momentu za úctyhodných 5,2 sekundy. Dominujúcou časťou z porcie jázd bude tá komfortná, pokojná a prevažne tichá.
Zostáva vám 85% na dočítanie.