Plug-in hybridné vozidlá dnes predstavujú celkom sympatický a vyhľadávaný kompromis medzi možnosťou jazdy takmer zadarmo (čisto na elektrinu) a užívaním si ešte stále pomerne výkonného spaľovacieho motora.
Človek nie je úplne závislý na dobíjacej infraštruktúre, ktorá nie je dokonale rozvinutá vo všetkých mestách alebo oblastiach, no i napriek tomu by mal po hybridoch do zásuvky siahať primárne zákazník s možnosťou nabíjania doma počas noci alebo aspoň cez deň v práci.
Drvivá väčšina výrobcov potom v tomto smere využíva spoluprácu elektromotora a benzínového "spaľováku", no nemusí to byť jediný funkčný koncept. Dôkazom je napríklad prémiový Mercedes-Benz triedy E, ktorý HN vo verzii 300de za uplynulý týždeň vyskúšali. Spolieha sa totiž na naftový agregát v sprievode elektromotora - ako toto spojenie funguje a v čom vidíme najväčšie nedostatky?
Ideálny recept?
Hneď na úvod si je potrebné ujasniť, že pod menným označením E 300de nečakajte spaľovací motor šesťvalec s objemom troch litrov. Pod kapotou pracuje "iba" dvojlitrový dieselový štvorvalec a 90 kW elektromotor, vďaka čomu sa môže model pochváliť slušnou systémovou hodnotou výkonu na úrovni 306 koní. Nezanedbateľný je pritom aj mamutí krútiaci moment 700 Nm, takže parametrovo sa testovaný plug-in hybrid očakávanému šesťvalcovému "spaľováku" v podstate môže rovnať.
Ruku k dielu prikladá aj deväťstupňový automat radiaci rozumne a jemne, s ovládaním tradične pákou za volantom. Za prítomnosti pohonu všetkých kolies si následne môžete na zasnežených úsekoch ciest užiť aj slušnú dávku zábavy, len netreba zab...
Zostáva vám 85% na dočítanie.