Svet sa našťastie ešte celkom nepreorientoval výhradne na športovo-úžitkové vozidlá, ktoré sú aktuálne v horúcom kurze, takže stále v ponukách značiek nájdeme aj podstatne menších zástupcov. Výnimkou nie je ani Hyundai s modelom i20, ktorý nedávno prišiel v úplne novej generácii a brúsi si zuby na českého rivala v podobe Škody Fabia.
Tá patrí už dlhé roky k bestsellerom nielen mladoboleslavskej značky ako takej, ale taktiež obsadzuje popredné miesta v rebríčkoch predajnosti na slovenskom i českom trhu. Zamiešať karty teraz môže spomínaný kórejský kompakt, ktorý má v rukách nejeden tromf. V redakčnom teste sme sa na novinku pozreli bližšie, pričom spoločnosť nám robila v rozumnej výbave Family.
Mimo mesta sa nestratí
Značka aj napriek príchodu novej generácie zostala verná dnes už pomerne raritnému 1,2 litrovému atmosférickému štvorvalcu (62 kW), avšak okrem neho ponúka i turbom prepĺňanú litrovú trojvalcovú jednotku naladenú na 74 alebo 88 kW. Dokonca portfólium doplnila aj mild-hybridná technika so 48 V sieťou, ktorú možno voliť v kombinácii s dvoma najsilnejšími spomínanými verziami a novou inteligentnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V našom prípade sa potom model uberal "strednou cestou" a pod kapotou pracoval bežný turbom prepĺňaný litrový trojvalec naladený na 74 kW. Príjemným...
Zostáva vám 85% na dočítanie.