Najnovšia generácia úspešnej Octavie je vo verzii RS k dispozícii v troch variantoch pohonu. Prvý dorazil plug-in hybrid, ten jazdí pekne, ale chýba mu náboj a rýchlosť. Čisto benzínové prevedenie je z pohľadu jazdného zážitku samozrejme najlepšie. Nekomplikuje si život elektrinou. Zato má poctivý samosvorný diferenciál medzi prednými kolesami a skvelý motor k tomu.
V Mladej Boleslavi za to radi nebudú, najradšej by predávali len hybridné kúsky (pre tie však vtedy nebudú mať dostatok batérií), lenže ak chcete Škodu RS ako sa patrí, berte čisto benzínovú. Nielen preto, že je najlepšia, ale taktiež vzhľadom k tomu, čo sa v auto-priemysle chystá, je skoro isté, že s ňou čoskoro bude amen.
K dispozícií je ako liftback i kombi, nekombíkové prevedenie novej Octavie sa zákazníkom páči (a kufor je stále dosť veľký), jeho podiel na predajoch rastie. Takže sa síce predchádzajúca generácia RS predávala z dvoch tretín ako kombík, ale Škoda čaká, že jeho podiel bude klesať.
RS sa od obyčajného prevedenia odlišuje nárazníkmi a doplnkami, v interiéri potešia anatomické sedadlá a trojramenný volant, ktorý vyzerá lepšie ako dvojramenný v ostatných Octaviách, píše iDNES.cz.
Čistý benzín pre RS
Dôležitejšie je však technika: turbobenzinový dvojliter 2,0 TSI s rovnakým výkonom ako hybrid a nižším krútiacim momentom (370 Nm oproti hybridu so 400 Nm) v ponuke dopĺňa ešte turbodieselová Octavia RS s výkonom 147 kW (200 koní) a 400 Nm, ktorá bude mať ako jediná pohon všetkých kolies.
Je to doteraz najsilnejší naftový motor ponúkaný v Octavii, okrem RS ho mimochodom dostane aj verzia Scout. Čisto benzínová Octavia RS je tiež jedin...
Zostáva vám 85% na dočítanie.