Jeden z najpredávanejších modelov značky Škoda, ktorý sa tiež pravidelne umiestňuje na vrcholných priečkach rebríčkov predaja na Slovensku, spôsobil počas svojej premiéry poriadny rozruch. Octavia štvrtej generácie totiž prináša hneď niekoľko revolučných noviniek, ktorými nedisponovali doposiaľ žiadni súrodenci z ponuky.
Bežnú verziu poháňanú naftovým agregátom sme si už pred časom vyskúšali aj na území Slovenska, avšak dlho očakávaným prevedením je plug-in hybridný variant či športovo ladený plug-in hybrid Octavia RS iV. No a práve s elektrifikovanými modelmi sme sa na niekoľko hodín zviezli v okolí Viedne na prvých jazdách. Aké sú naše dojmy?
Skvelá spotreba i jazdné vlastnosti
Ako prvú sme otestovali po vzore modelu Superb iV novú Octaviu iV, ponúkajúcu krútiaci moment 350 Nm a celkový systémový výkon až 150 kW (204 koní). O pohon sa pritom stará kombinácia benzínového motora 1,4 TSI s výkonom 110 kW a elektromotora s výkonom 85 kW.
Trojfázový elektrický motor s permanentnými magnetmi je v tomto prípade integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG a od spaľovacieho motora je oddelený spojkou. Práca elektromotora začína už od naštartovania a tak je "štart" vozidla úplne tichý. Rovnako takmer nepostrehnuteľné je prepínanie medzi elektrickým a bežným spaľovacím motorom, o práci benzínového agregátu vás bude informovať len vyšší hluk pri vysokých otáčkach.
Dobre naladený podvozok Octavie iV dokáže dobre spracovávať nerovnosti na cestách a to aj napriek zvýšenej hmotnosti vozidla kvôli osadeniu článkov lítium-iónovej batérie s kapacitou 13 kWh v zadnej časti. Rozloženie hmotnosti je priaznivo rozdelené na prednú i zadnú časť, čo prispieva k dobrým jazdným vlastnostiam a taktiež sme pociťovali jemne lepšiu stabilitu pri prejazde zákrutou.
Na limite už potom dochá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.