Peugeot zažíva mimoriadne zaujímavé obrodenie. Pomerne odvážne dizajnové črty, ktoré nájdeme pri predošlých modeloch ako napríklad Peugeot 3008, Peugeot 508 či 2008 sa dostali aj do menšieho a nenápadnejšieho nového modelu Peugeot 208. Aj vďaka nim tak tento automobil na cestách neprehliadnete.
O potenciáli 208mičky bola presvedčená aj porota hodnotiaca v ankete Európske auto roka 2020. 60-členný hodnotiaci tím zložený z európskych automobilových novinárov ocenil dizajn, technológie a vyzdvihol najmä širokú ponuku motorov.
Z tejto ponuky sme v redakcii vyskúšali síce iba benzínové prevedenia, zato však s dvoma typmi prevodov. Osemstupňový automat a šesťstupňový manuál. Prečítajte si naše dojmy a postrehy spoza volantu týchto dvoch menších levíčat.
Manuál či automat. To je otázka
Z veľkej škály motorizácií si môžete zvoliť benzínové či dízlové pohonné ústrojenstvo, prípadne čisto elektrickú verziu. Ak preferujete jazdu s dízlom, čaká na vás v ponuke jedine motor 1.5 BlueHDi s výkonom 75 kW a výhradne so 6-stupňovým automatom. V základnej výbave Like začína na sume vyše 14-tisíc eur.
V našom prípade sme si však užívali benzínový 8-stupňový automat v kombinácii s motorom 1.2 PureTech s výkonom 96 kW, teda 130 koní. Druhým bol benzínový 6-stupňový manuál 1.2 PureTech s výkonom 74 kW. Pre lepšiu orientáciu v článku, verzia s automatom je v sivej farbe Silver Arctic a manuálna verzia má nádhernú sýtu žltú Faro.
Nuž, ak nie ste veľmi priateľmi s manuálnym radením, potom by sa vám iste pozdával viac práve výkonnejší 130-koňový automat. V aute s manuálnym radením sme mali nižší výkon a bolo tu už cítiť limity pri zrýchľovaní, predovšetkým vo vyšších rýchlostiach a na diaľnici.
Máme tu však dva poznatky. Na jednej strane, v oboch prípadoch auto veľmi príjemne pridávalo pri bežnom rozbehu. Doslova to bolo malé žihadielko - samozrejme, v rámci svojich možností 74 kW a 96 kW. Bolo to však agilné vozidlo a v začiatkoch sme si museli dať i trochu pozor, aby sme nepodcenili jeho schopnosti a neskončili nosom v pred nami štartujúcom aute pri naskočení oranžovej.
Príplatok za automat sa mimochodom v cenníku pohybuje okolo dve tisíc eur. Rozdiel v našom prípade bol však v našich verziách ešte asi o tisícku vyšší, keďže išlo nie len o automat, ale aj o silnejší motor.
Musíme sa však priznať, že jazda s manuálom ako takým vôbec nebola o poznanie negatívnejšia. Práve naopak, nejakým spôsobom sme si manuál priam obľúbili.
Samozrejme, že výhody automatu nemusíme opisovať, pričom ten sa h...
Zostáva vám 85% na dočítanie.