Aj napriek čoraz prísnejším emisným normám sa na európskom trhu ešte držia modely, ktoré skrývajú aj poriadny klenot pod kapotou. Jedným z nich je BMW radu 5, ktoré sme si prevzali v druhej najvýkonnejšej verzii s označením M550i a predfaceliftovej podobe.
Práve počas testovacieho týždňa totiž značka predstavila svetu očakávanú modernizovanú verziu s upraveným vzhľadom, no ani odchádzajúca „päťka“ sa nemusí za nič hanbiť. Okrem toho ukrýva jedno veľmi príjemné prekvapenie. Ako teda dopadol rozlúčkový test nenápadného prémiového sedanu, ktorý stojí len tesne pod nabrúseným BMW M5?
Svoj potenciál tají
Radi v redakcii vítame autá, ktoré na prvý pohľad klamú telom. Veď popravde – tipovali by ste tomuto luxusne pôsobiacemu bavoráku stádo prevyšujúce 500 koní? Karosériu zahalilo do „rúška tmy“ tmavé lakovanie Azurite Black, ktoré ukrylo všetky prelysy či nasávacie otvory do jednej veľkej čiernej hmoty.
Z pohľadu dizajnu potom na vozidle bijú do očí len veľké 20-palcové M disky kolies, z pod ktorých vykúkajú do modra lakované výkonné M brzdy, prípadne predná maska a kryty spätných zrkadiel lakované do striebornej farby.
Spomenúť však treba perfektne svietiace predné laserové svetlomety, ktoré stoja dodatočných 1 800 eur a zlepšia komfort i bezpečnosť pri jazde v noci. Platí to aj o nočnom videní, ktoré v tme spoľahlivo registruje chodcov alebo zver, hoci by sme uvítali jeho zobrazovanie na prístrojovom štíte.
Zadnú časť auta zdobí štvorica výfukov, ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.