Porsche Cayman GTS 4.0 (typ 982) je pre európsky automobilový svet, špeciálne pre fanúšikov poriadnych športových áut, ako správa vo fľaši na otvorenom mori pre stroskotanca. Do beznádeje, s ktorou je zmierený, sa zrazu dostane nejasná správa o možnom zvrate osudu.
O existencii atmosférického štvorlitra sa verejnosť dozvedela uprostred januára, interne to muselo byť však rozhodnuté minimálne pred rokom. Po obecnom sklamaní fanúšikov a priaznivcov značky, ktoré so sebou priniesli štvorvalcové verzie typov 718 pre kupé aj roadster, teda pre Cayman a Boxster, je tu reálny dôkaz, že budúcnosť nie je celkom čierna.
Spojenie Porsche a štvorvalec sa na celé desaťročia vytratilo a aj pre základné verzie obľúbených víkendoviek Boxster a Cayman bol šesťvalcový plochý motor typickým, a zároveň jasným poznávacím znakom. Nielen akusticky, ale aj imidžovo. Je pochopiteľné, že to už nebolo udržateľné a do ponuky vynovených modelov s označením 718 museli prísť aj štvorvalce.
Pochopiteľne prepĺňané a s protibežnými piestami, v súlade s DNA značky. Všetkých však zamrzelo, že šesťvalce z ponuky stiahli. O to viac sa všetci tešíme, že Porsche AG svoj postoj prehodnotilo. Do najmenších typov ponuky prináša rovno to naj, čo v poslednej dobe s atmosférickými motormi v ponuke má. Motor známy nielen z Porsche 911 GT3 RS 4.0, ale aj zo zberateľskej a ozaj nabrúsenej verzie Porsche Cayman GT4.
Kým jeho maximálny krútiaci moment je rovnakých 420 Nm, maximálny výkon je voči GT4 mierne znížený, na 294 kW (400 koní). Sériovo je tak Porsche 718 Cayman/Boxster GTS k dispozícii s výborne vyladenou mechanickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom medzi zadnými poháňanými kolesami.
V druhom polroku bude k dispozícii aj sedemstupňová prevodovka PDK. Aký je fakticky vrcholný model s karosériou kupé na okruhu sa dozviete z videa prvej jazdy na svetoznámej trati Estoril vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.