V poradí už piata generácia najúspešnejšieho auta značky Renault sa naozaj podarila. Nielen konštrukčne, ale tentokrát aj tvarovo a celkovým dizajnom. Vôbec potom nevadí, že sa tak náramne podobá na väčší typ s označením Mégane.
Naopak, považujeme to za akúsi výhodu. Na rozdiel od predošlej generácie vyzerá model serióznejšie a dospelejšie. Po prvom kontakte s top verziou, tu máme test Renault Clio z opačného konca ponuky tohto ľudového auta.
S turbom prepĺňaným benzínovým trojvalcovým litrovým motorom bez priameho vstrekovania paliva a na dnešnú dobu už skutočne ojedinelú manuálnu päťstupňovú prevodovku.
Redakčné zhodnotenie ukáže kontrast medzi modernými technológiami v oblasti asistentov, zábavy a infotainmentu a klasickej techniky v oblasti konštrukcie pohonu.
A napriek tomu je to jedna skvelá kombinácia, ktorá bude nenáročná na údržbu a podľa všetkého aj spoľahlivosť. Renault Clio s motorizačným označením 1.0 TCe 100 je auto, aké v tejto modernej a pretechnizovanej dobe mnohí hľadajú - moderné a tradičné zároveň.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.