Model RAV4 sa môže označovať za jedného zo zakladateľov segmentu športovo-úžitkových áut sveta. Prvá generácia prišla na trh v roku 1994, pobudla tu vďaka svojmu úspešnému pôsobeniu dodnes a nechystá sa tak skoro nikam odísť. Aktuálne praje segmentu trend, ktorý ovládol nielen Európu, ale i celý svet.
Ľudia si vyberajú väčšie vozidlá na vyšších podvozkoch, pričom niekedy nedisponujú benefitmi SUV modelov a ide skôr o vyvýšené hatchbacky. Jednoducho, zákazníci chcú mať väčší pocit bezpečnosti, lepší rozhľad na dianie na ceste a nechcú sa obávať vyšších obrubníkov. Často totiž tieto modely jazdia prevažne v mestách, respektíve len po spevnených cestách.
Toyota má v ponuke naozaj široký výber vozidiel najrôznejších druhov. Okrem rodinných modelov, mestských vozidiel či skutočne terénnych áut sa tu nájde aj akási stredná cesta. Zapadá sem napríklad model RAV4, ktorý sme počas týždňa v redakcii podrobili testu.
Drsná najmä na pohľad
Hneď na úvod priznáme, že sa nám nová „RAV-ka“ skutočne zapáčila. Nemáme teraz na mysli jazdné vlastnosti, ale samotný dizajn exteriéru a interiéru. Konečne je tu niekto, kto sa odlišuje od zabehnutého stereotypu v zmysle konzervatívnych kriviek u konkurencie. Toyota sa vydala inou cestou a novinka prináša agresívnu prednú časť, ktorá pôsobí vďaka širokým LED svetlometom a veľkej maske chladiča naozaj mo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.