Automobilka Toyota vytvorila pred 30 rokmi luxusnú značku, ktorá chcela osloviť opäť trošku iný druh zákazníkov a taktiež rozšíriť pôsobenie samotného japonského výrobcu. Značka sa ujala, dnes ponúka vo svojom portfóliu skutočne množstvo zaujímavých modelov, avšak neustále musí bojovať o priazeň s nemeckou prémiovou konkurenciou.
Tá má totiž v Európe podstatne silnejšie zázemie a popularitu. Pomôcť by mohla nová generácia najpredávanejšieho modelu značky vôbec, hoci jeho meno ES možno mnohým nič nehovorí. Prečo?
Slovenský príchod „štýlovky“
Vysvetlenie je jednoduché. Aj napriek tomu, že sa Lexusu ES vyrobilo na svete už viac ako 2,3 milióna kusov, v Európe doteraz nebol. Lepšie povedané bol, ale mal označenie GS. To sa s príchodom aktuálnej siedmej generácie mení a model získava rovnaké označenie ako vo svete. A práve túto štýlovú novinku sme si mohli počas uplynulého týždňa vyskúšať v redakcii.
Hodnotenie dizajnu necháme skôr na vás. Lexus je totiž známy svojou extravagantnosťou, tak trochu pompéznosťou a v poslednom období aj skutočne atraktívnym dizajnom. Povedali by sme, že na prvé počutie i videnie sa možno tvári ešte luxusnejšie, než v skutočnosti je. To nie je výčitka, práve naopak. Je to dôkaz, ako hlboko sa značka vryla do pamäti ľudí počas svojej histórie.
Pochopiteľne, nejaké tie kompromisy sa nájdu aj tu, no celkový dojem z vozidla máme skutočne veľmi dobrý. Najviac nás...
Zostáva vám 85% na dočítanie.