Že v súčasnosti udávajú trendy najmä športovo-úžitkové vozidlá už nie je nič nové a dokazujú to mnohé automobilky, ktoré do svojho portfólia zaradili práve vozidlá tohto segmentu. Zoberme si napríklad taký Rolls-Royce a jeho vôbec prvé SUV Cullinan alebo Lamborghini s modelom Urus. Ani jedna značka by o "esúvéčku" nechcela pred niekoľkými rokmi ani počuť a dnes zažívajú ich novinky veľký úspech.
Móda športovo-úžitkových áut sa však netýka len podobných prémiových výrobcov uvádzajúcich svoje prvé modely v segmente SUV. Nie. Aj zabehnutí výrobcovia totiž produkujú množstvo "zvýšených" automobilov a to dokonca aj na úkor existujúcich modelov či označení. Ideálnym príkladom môže byť Citroën, ktorý nahradil v portfóliu v minulosti veľmi obľúbený C5 (bežný sedan a kombík) práve SUV modelom C5 Aircross. Aký je?
Dizajn neporeže
Ako je to už pri Citroëne dnes zvykom, dizajn vynecháva akékoľvek ostré hrany a tak je karoséria jedna veľká zaoblená masa. Zámerne spomíname veľkosť, keďže C5 Aircross je vlajkovou loďou značky a je to vôbec najväčšie SUV v ponuke francúzskej automobilky. Samozrejme, nechýbajú členité predné svetlomety, plastové lemy a tiež známe "vankúše" Airbumps v spodnej časti. Tie majú skôr dizajnový význam, no v praxi vedia ako-tak karosériu ochrániť napríklad v teréne či na parkovisku.
Vzadu upútajú najmä LED svetlá s 3D grafickou technológiou či dvojica "koncoviek výfuku", ktoré sú pochopiteľne z...
Zostáva vám 85% na dočítanie.