Za volant modelu Leon od španielskej automobilky Seat sme si od uvedenia na trh v roku 2020 už sadli niekoľkokrát. Rukami nám prešli v rôznych motorizáciách tak krátke sympatické hatchback verzie, ako aj rodinnejšie a praktickejšie zamerané prevedenia kombi.
Dokonca nám na týždeň robil spoločnosť i ako plug-in hybridný športovec z dielne osamostatnenej značky Cupra a zároveň predviedol špičkové vlastnosti v top spaľovacej verzii z totožnej automobilky.
Mohlo by sa tak zdať, že už nás nemá čím prekvapiť. Na Slovensko však nedávno prišiel s novým motorom pod kapotou, ktorý predstavuje pomyselný vrchol konvenčných motorizácií, s akými dnes môžete Seat Leon vôbec získať. A čo je na tom najlepšie?
Do útrob modelu sa ponoril bez akejkoľvek asistencie elektromotorov, ako čistý spaľovák bažiaci po benzíne. To je v dnešnej dobe snáď sviatok. Predstavujeme vám teda zaujímavú alternatívu so skutočne silným srdcom v tele civilného Leonu.
Má iba jedinú chybičku
Už doterajšia pôsobiaca ponuka motorov bola v našich očiach veľmi pestrá a široká, zákazníci mali na výber benzínové motory TSI, naftové agregáty TDI, pohony s jemnou asistenciou elektriky v podobe mild-hybridov eTSI, externe nabíjateľný plug-in hybrid s označením e-HYBRID, ako aj motor na alternatívne palivo a teda stlačený zemný plyn CNG.
Teraz však Leon dostal motorizáciu, ktorú si nepochybne zaslúžil a ktorá zaujme tých azda najnáročnejších a svoj výber obmedzujúcich na ponuku španielskej značky Seat. Značka totiž vybavila model dvojlitrovým turbo-benzínovým agregátom TSI s vyladením až na 190 koní a kombinuje ho výhradne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG....
Zostáva vám 85% na dočítanie.