StoryEditor

Posledný svojho druhu? Vyskúšali sme takmer dokonalý kombík od BMW

11.12.2018, 17:10
Praktickosť, rodinné auto a športový charakter? BMW to prináša v jednom skvelom modeli. Až na pár nedostatkov.

Len nedávno sme dostali exkluzívnu príležitosť zajazdiť si na prvých medzinárodných jazdách s novou generáciou "trojkového" sedanu BMW. Ide o v poradí siedmu generáciu a výstup z účasti na prvom portugalskom dotyku s novinkou môžete očakávať už tento víkend.

Každopádne nepredbiehajme a vráťme sa k súčasnej, dosluhujúcej generácii. Konkrétne hovoríme o BMW radu 3 v praktickej verzii Touring, ktorá nedávno absolvovala menšiu modernizáciu.

Nástupcu privítame s otvorenou náručou

Nám sa do rúk pritom dostal model v edícii M Sport Shadow, ktorá sa vyznačuje čiernymi lakovanými časťami. Do čiernej farby sa tak ponorila predná maska chladiča, spätné zrkadlá a doplnkom sekundovala výrazná červeno-oranžová metalíza Sunset Orange, ktorá na ulici nepochybne upúta pozornosť. Prednú časť dopĺňajú vynikajúce LED svetlomety či agresívny M nárazník. Rovnako je to aj v prípade zadnej časti, kde nájdeme taktiež dvojicu koncoviek výfuku - samozrejme, obä sú pravé.

Hoci pri pohľade na exteriér pôsobí aj táto staršia generácia skutočne moderne a nemáme k zovňajšku takmer žiadne výhrady, iný prípad je to v interiéri. Tu už roky na trhu cítiť viac a to najmä na sedadlách či koncepcii. Jednoducho si už "trojka" zaslúži nástupcu.

Miernym vylepšením prešiel centrálny displej infotainmentu a pred vodičom môžeme nájsť digitálne budíky, no nerátajte s tým, že ide o plnohodnotný digitálny prístrojový štít. Napríklad mapu si zobrazíte výhradne na obrazovke infotainmentu a displej pred vodičom slúži viac-menej len na najdôležitejšie údaje. Oceňujeme však ponechanie klasickej ručnej brzdy, čo určite mnohý pri "zábavkach" ocenia.

Nakoľko sme si už vyskúšali nástupcu vo verzii sedan, môžeme potvrdiť, že dosluhujúca generácia zaostáva v kvalite materiálov či plastovom vyhotovení v kabíne. Prémiová trieda by si totiž rozhodne zaslúžila lepšie spracovania na súčasnej úrovni, takže s tým treba počítať. Nejde však o žiadnu výraznú vadu, len sú už dnešné štandardy niekde inde. Priestoru je na predných, ale tiež zadných sedadlách dostatok. Poteší tiež 495 litrový batožinový priestor, ktorý je možné sklopením zadných sedadiel rozšíriť na celkom 1 200 litrov.

Jazda, ktorú si zamilujete

Takmer 1,8 tony je potrebné rozhýbať a v našom prípade išlo o tej najlepší možný spôsob. Pod kapotou BMW M340i Touring totiž pracoval trojlitrový benzínový šesťvalec s výkonom 240 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Poháňané boli všetky štyri kolesá a spoluprácu zabezpečovala skvelá osemstupňová automatická prevodovka. Ako je vám už zrejme jasné, vzhľadom na údaje, dynamiky ponúkne model naozaj dostatok. A to aj v prípade, že sa na cesty vyberiete s rodinou a naplneným batožinovým priestorom.

Charakter a prejav motora je jednoducho úžasný a po niekoľkých kilometroch jazdy si 340i Touring zamilujete. Vrcholná verzia, nakoľko vo verzii kombi sa model M3 neponúka, vás bude pri cestovaní doprevádzať príjemným bublaním motora v nižších otáčkach.

Ak však budete chcieť využiť potenciál auta, do okolia sa bude rozliehať vydarený zvukový prejav šesťvalca z dvojice výfukov. Najmä pri studených štartoch či v podzemných garážach nákupných centier upútate pozornosť aj tých ľudí, ktorých oči odolali vyzývavej metalíze auta. 

HN/Radoslav Petrík

​Jazdnú dynamiku podporuje aj dobre vyladený podvozok tohto športového kombíku. Na stredovom displeji si pritom môžete jednoducho nastaviť zobrazenie aktuálneho výkonu či krútiaceho momentu, čo ešte umocní zážitok z ostrej jazdy. Každopádne, ani praktická a pohodlná časť nie je pri BMW 340i Touring zanedbaná. Podvozok dokáže veľmi dobre pohltiť nerovnosti a poskytnúť tak komfortne ladené cestovanie.

Spotreba sa počas testu hýbala v priemere na úrovni 7,5 litra na sto kilometrov. Na diaľnici apetít stúpol na asi 8,2 litra a v meste sme jazdili za dvojciferné čísla - 10 a viac. Záleží samozrejme na tom, ako budete využívať potenciál vozidla, no rozhodne nejde o zlé čísla. Práve naopak.

Cena môže zabolieť

Ak by sme mali určiť cieľovku, tak sú to manažéri či rodiny, ktorí sa pre praktickú karosériu nechcú vzdať športovej nátury mníchovskej značky. Je totiž dobré vedieť, že máte pre prípadné predbiehanie dostatočne veľkú rezervu pod kapotou, no nie? Počas týždňa tak môžete s autom roznášať deti do školy či škôlky a počas víkendu vypustiť paru a užiť si dostatočne zábavnú jazdu v serpentínach.

HN/Radoslav Petrík

​Samozrejmosťou je množstvo asistenčných či bezpečnostných asistentov, napríklad sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat a mnoho ďalšieho. Výbava bola naozaj bohatá, čo sa podpísalo aj na výslednej sume - 76-tisíc eur.

Základ verzie následne štartuje na sume zhruba 55-tisíc eur. Je to pomerne veľká suma, avšak dostanete špičkové rodinné kombi so športovým charakterom, ktoré vás nesklame ani v jazdných vlastnostiach a ani v praktickej stránke.

Slabinou môžu byť použité materiály v interiéri vzhľadom na súčasnú konkurenciu, no ani tu nejde o žiadne extrémy. Mníchovská značka už nástupcu odhalila, no je zatiaľ otázne, či príde aj vrcholná verzia 340i Touring. Zatiaľ totiž uzrel svetlo sveta len sedan.

01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 11:35