Všetci ich poznáme a niekoľkých dokonca máme v okolí. Nosia kárované košele, štýlové tenisky, obtiahnuté nohavice (tí roduvernejší ich ešte stále dopĺňajú trakmi) a okuliare typu Wayfarer.
Pohybujú sa v centrách väčších miest, kde posedávajú v kaviarňach pri stoloch ideálne vyrobených z paliet. Sŕkajú kávu pripravenú metódou aeropress; tú prekladajú levanduľovou limonádou s citrónovou trávou. Hipsteri.
Niečo im však chýba. Dopravný prostriedok – zvyčajne sa presúvajú na kolobežke alebo starom bicykli s košíkom vpredu. Autá im až tak veľa nehovoria. No my sme pre nich našli jedno ideálne. Presnejšie, pre tých hipsterov, ktorí majú o čosi tučnejšie bankové konto.
Auto, ktoré je pre mestského mladého človeka (nielen) s hipsterskými sklonmi ako stvorené, je Mini Cooper S Cabrio. Základné dôvody sú tieto: je krásne, štýlové, retro, jednoducho na zjedenie, a zároveň dostatočne „in“ a nie práve najlacnejšie.
Bez strechy a večer
Týždeň s malým modrým angličákom bol skvelý. Auto si rýchlo obľúbite. Aj všetci okolo vás. Najmä ak jazdíte bez strechy. No úprimne si priznajme, že v letných horúčavách je to skôr o radosti (alebo závisti?) tých, ktorí sa na auto pozerajú zvonka. Slnko je nemilosrdné, rovnako ako vietor pri väčších rýchlostiach.
Na vozenie v eskovom Mini kabriu je preto ideálny letný večer. Nielenže vám nepraží na hlavu, ale dokonale si užijete osvetlenie interiéru a ovládacích prvkov, príjemným bonusom je vonkajší svetelný hologram s logom Mini.
Zatiaľ čo pri mnohých iných autách pôsobí trochu nútene, sem sa hodí skvelo a dotvára celú atmosféru a jedinečný spirit auta. Päť hviezdičiek udeľujeme osvetleniu palubnej dosky pred spolujazdcom v štýle gravírovanej britskej zástavy v modrej farbe.
Rovnako plný počet virtuálnych bodov dávame bez diskusie dvojlitrovému (141 kW) motoru a ovládateľnosti auta. Sedí presne na ceste, volant je tuhý – a to isté platí aj o podvozku. Jeho tvrdosť zabezpečí, že síce pocítite kvalitu našich ciest, ale užívate si to. Lebo tá „tvrdosť“ je akoby elegantná, nie nepríjemná ako pri iných autách s nálepkou sport.
Mimochodom, jazdili sme na automate s dvojitou spojkou, ktorý s motorom ladí veľmi dobre. Ale treba priznať, že aj skalní priaznivci automatických prevodoviek pri jazde týmto autom tajne myslia na to, že s manuálom by to bol ešte lepší zážitok.
Pokračujme plusmi, je ich stále požehnane. Koncernové rodičovstvo zo strany BMW aj v tomto Mini jednoznačne cítiť v kvalite spracovania interiéru. Aj modelový rok 2018, samozrejme, zachováva typické letecké prvky, bez nich by predsa Mini nebolo Mini.
K tomu prirátajme príplatkové „signature“ biele pásy na prednej kapote, 17-palcové dvojtónové disky, ale napríklad aj high-end prominentný audiosystém od Harman/Kardon.
Problém? Deflektor
Lenže dostávame sa k prvému ale. Konštruktéri nedotiahli do očakávanej dokonalosti dve veci súvisiace s automaticky sa sklápajúcou strechou (systém funguje, iba keď auto stojí). Prvou je nepekne opracovaný koniec konštrukcie, ktorá sa nad čelným sklom odhalí po stiahnutí strechy. Nikto nechce nad hlavou trčiaci gumený nepodarok – hoci je mini a veľa ľudí si ho vôbec nevšimne.
Druhou vecou, ktorá sa nám nepáčila, bol deflektor, ktorý musíte inštalovať manuálne. A zaberá miesto nad zadnými sedadlami, na ktorých nie je možné sedieť.
To znamená, že Cooper S Cabrio je vo vyhotovení bez strechy dvojmiestne auto. Jazda bez deflektora je totiž malé peklo a takmer istá vstupenka k vášmu ušnému lekárovi. Už pri nízkych rýchlostiach v meste.
A batožinový priestor? Ak vôbec niekoho z potenciálnych kupcov zaujíma – tak áno, je skôr symbolický, ale čo iné možno pri kabriu čakať. V každom prípade dávame palec hore za to, že sa doň celkom pohodlne zmestil kufor normovaný pre príručnú batožinu v lietadle. Zvyšok jednoducho... naložte na zadné sedadlá!
Mini je jednoducho Mini. Jediné, v čom je maxi, je cena. Testovaná verzia stála viac ako 45-tisíc eur. Pre mnohých hipsterov priveľa, nech sú akokoľvek verní imidžu. Preto ich ešte stále zvyčajne uvidíte na kolobežkách a retro bicykloch.
Tí ostatní však budú spokojní – s krásnym druhým či tretím autom, ktoré budú milovať všetci. A vlastne – aj bez toho zadného deflektora. Lebo otvorená strecha je otvorená strecha.
Mini Coopes S Convertible
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora: 1 998 cm3
Prevodovka: 7-stupňová automatická
Výkon (kW): 141
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 280/1 250 – 4 600
Maximálna rýchlosť (km/h): 230
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,2 s
Cena modelu od: 30 650 eur