Asi sa už budeme opakovať, no po príchode novej generácie mníchovského modelu BMW radu 4 sa medzi fanúšikmi áut rozprúdili mnohé diskusie. Kontroverziu totiž novinka nespôsobila iba svojím vypracovaním tradičných predných ľadviniek, ktoré výrobca umiestnil do vertikálnej polohy, ale i ďalšími novými riešeniami.
„Kupéčko“ pôsobilo na pohľad ťažkopádnejšie ako predchodca, narástlo a na trh prišlo dokonca s mild-hybridnou technikou, ktorá dokonca vodičovi vzala možnosť priameho ovládania štart/stop systému samostatným tlačidlom.
Je však dôležité dodať, že drvivá väčšina spomínaných nedostatkov sa po prvom oboznámení s vozidlom naživo rozplynula a vo výsledku tak automobilka priniesla naozaj atraktívny športovo-ladený model s dvojicou dverí, ktorý sme už otestovali v niekoľkých „civilných“ verziách.
Dnes už portfólio dopĺňa napríklad i štvordverový variant GranCoupé či vrcholná verzia divízie BMW M s označením M4. Práve tú sme dostali do rúk na týždňové spolužitie a aby toho nebolo málo, niesla i dodatok Competition.
Konfigurácia, ktorá bije do očí
Zvyčajne dizajnové vypracovanie v testoch neradíme nad jazdné dojmy, no v tomto prípade sme museli spraviť výnimku. Uznajte sami, charizma a sila tohto modelu vyžaruje na metre ďaleko. Vieme to doložiť vlastnou skúsenosťou ak povieme, že všade, kam prídete, budete práve vy stredobodom pozornosti.
Môže za to výrazná prenikavá a priam až krikľavá farba s názvom Sao Paulo Yellow, ktorá zapadá do voliteľných možností portfólia BMW Individual. Ak by sme si však novinku konfigurovali, rozhodne by voľba padla na ňu, a to aj napriek tomu, že neholdujete „pastelkám“ a na takú extrémnu...
Zostáva vám 85% na dočítanie.