StoryEditor

Pozeráte sa na najlepšie SUV od Volva. Je však pekne drahé

30.10.2017, 13:34
Volvo tvrdí, že toto je jedno z najbezpečnejších áut, ktoré kedy vôbec vyrobilo.

Má byť jedným z najbezpečnejších SUV na cestách, dostalo šialene rýchlu verziu a dizajnom vychádza zo svojho úspešného brata – XC90. Keď sme zosumarizovali pocity po teste, tak sme jednoducho museli prehodnotiť „rebríček“ malých alebo inak povedané kompaktných SUV.

Kráľom v tejto oblasti zostáva Porsche Macan, ktoré stále považujeme za ideálny benchmark takmer dokonalého auta. O druhé miesto sa však XC60 pokojne v tejto kategórii môže deliť s Mercedesom-Benz GLC.

Švéd sa nám výborne šoféroval, na 21-palcových diskoch bol komfort lepší než vo väčšej XC90 a jedna z najzásadnejších vecí – zmenil sa vnútorný priestor. Ak ste totiž niekedy cestovali minulou generáciou, tak práve napríklad na zadných sedadlách nemusela byť jazda „dokonalá“. Najmä čo sa týka priestoru pre nohy.

Extrémne zaujímavé

A keďže teraz sedíme v úplne novej generácii modelu XC60, môžeme sa pozerať na krásny a čistý dizajn, ktorý priniesla väčšia XC90-ka aj do vnútra auta.

Novinka pomaly vstupuje na slovenský trh a dá sa očakávať, že ju na cestách budeme vidieť často. Volvo XC60 bolo v minulosti najúspešnejším SUV od Švédov a v celej Európe sa tešila mimoriadnej popularite.

Aj pre nás bolo fascinujúce sledovať odozvu na toto auto na sociálnych sieťach. Stačila fotka a ihneď nám prišli desiatky správ, ako sa úplne bežným fanúšikom, ale aj budúcim kupcom auto páči. Odozvou sme boli milo zaskočení. Jednoducho Volvo s novým dizajnom, technológiami a ako značka ľudí mimoriadne zaujíma.

HN/Drahomír Piok

​Je to obrovské osvieženie oproti tomu, čo stále šoférujeme, odskok od nemeckej prémiovky, ktorá si ide vlastným smerom.

V rukách sme mali špičkovú verziu s obrovským výkonom v nenápadnom balení. A bolo to najlepšie Volvo, ktoré sme za posledné roky šoférovali. Agilné, s výbornou veľkosťou, eleganciou a teraz aj výnimočne rýchle.

  HN/Drahomír Piok

30 kilometrov na elektrinu

Začnime od toho najlepšieho. Toto je extrémne výkonný hybrid. Používa dvojlitrový benzínový motor a elektromotor, ktorý spolu dodávajú autu výkon 407 koní. SUV má vďaka stavbe a batériám nižšie položené ťažisko, čiže nemusíte sa báť s autom trošku „vyblbnúť“.

Narážame však na slovo trošku. Stabilizáciu tu nevypnete, auto len dáte do športového režimu, a teda vás stále bude usmerňovať technika. Volvo aj tak nie je auto, s ktorým by ste práve jazdili „bokom“. Hoci je to štvorkolka.

Záťah auta je prakticky okamžitý, no myslíme si, že mu chýba rýchlejšia prevodovka. Z nuly na sto vyštartuje už za 5,3 sekundy. Je to výborný údaj a auto nemá problém ani s rýchlejšou jazdou po diaľnici, no možno by stačilo pár „detailov“ a auto by dalo tú stovku aj pod päť sekúnd.

Na cestách však máte vďaka okamžitému „odpichu“ vždy dostatok výkonu. Predbehnúť čokoľvek nie je problém. Auto je plug-in hybrid, čiže ho viete dobíjať doma, v práci alebo v obchodných centrách. A zatiaľ naň ešte dostanete dotáciu. Postupne vyplatených tritisíc eur.

HN/Drahomír Piok

​Bez zapnutia spaľovacieho motora zájdete 30 kilometrov. Čiže ak ste fanúšikom elektromobility, pravdepodobne by ste mohli chodiť do práce „zadarmo“. Ak sa budete o tento režim poctivo starať, jazdiť dokážete so silným autom aj poď päť litrov paliva na sto kilometrov. Chce to však správanie skutočne ako v hybride a dobíjanie.

Ak sa vykašlete na podstatu hybridného auta, dostanete sa na 10 litrov. Problém je, že ak idete do hybridu, automobilka automaticky počíta s tým, že sa k nemu budete správať „šetrne“. Čiže máte aj menšiu nádrž, a tým aj menší dojazd, ak nebudete pozerať na „hybridný“ potenciál auta. 

Auto si natankujete maximálne s 50 litrami paliva. Jeho hmotnosť je kvôli zložitému systému vyše 2,1 tony, no v pomerne agilnom aute to necítite. Čo oceníte, sú praktické doplnky auta, napríklad vysoká bezpečnosť. Volvo si zakladá na maximálnom bezpečí už roky. 

Vozidlo je tak plné bezpečnostných asistentov, ktoré strážia chodcov, cyklistov či okolité autá. Pri pomalej rýchlosti v meste je prakticky takmer nemožné nabúrať. V XC60 sme mali okrem toho adaptabilný automat, systém, ktorý vám úplne asistuje pri šoférovaní a na diaľnici vás nechá trošku vydýchnuť, alebo 360-stupňovú kameru.

HN/Drahomír Piok

Komfortnejší podvozok

Paradoxne nás najviac prekvapil podvozok. Po skúsenostiach s XC90 sme boli trošku skeptickí, ale je to perfektné. Aj na skutočne obrovských športových diskoch bolo auto pohodlné. Ani by sme nerozmýšľali dať naň menšie disky kvôli pohodliu.

Volvo nadčasovo rieši aj zásadný problém. To, čo v aute dýchate. Má špeciálnu klimatizáciu, ktorá absolútne prefiltruje vzduch. Necítite smrad a ani napríklad vodu od ostrekovačov v interiéri. Okrem toho, Volvo už dlhý čas používa inovované trysky.

Tie sa nachádzajú priamo na stieračoch. A teda zabudnite na to, že vám najskôr auto „nastrieka“ kvapalinu cez celé sklo, kde reálne nič nevidíte a až potom rozotrie. Všetko ide súčasne. Navyše sa pod stierač okamžite dostane kvapalina. 

Ak sa posadíte za volant, dostanete sa do perfektných sedadiel a pozeráte na plne grafický displej. Volvo ponúka na ovládanie už len hlavnú dotykovú plochu, no nie je problém zvyknúť si na to. Odozva je veľmi rýchla, len obrazovku treba občas pretrieť. Zacapkáte ju.

HN/Drahomír Piok

​Oceňujeme špičkové spracovanie, prvotriedny audiosystém, ale ak hľadáte vrchol luxusu, budú vám niektoré prvky chýbať. Volvo vám neposkytne dovieranie dverí, ani elektricky nastaviteľný volant a ani komfortné vystupovanie, kde vás napríklad sedadlo posunie mierne od volantu.

Vieme, že sme na test nemali práve budúcu najpredávanejšiu verziu Volva XC60, no lepšiu na cestách vyskúšať ani nemôžete. Model s označením T8 bol impozantným spojením kompaktnej veľkosti, rýchlosti a moderných technológií. S týmto motorom v tomto prevedení je to  podľa nás najlepšie SUV, ktoré Volvo vyrába. Ale je aj za veľmi slušnú cenu. Naša „malá“ XC60 stála 90-tisíc eur. Ako však píšeme, je to špička. 

V nižšej konfigurácii a so slabším motorom je XC60 skvelé rodinné auto, kam bez problémov dostanete dvojicu detských sedačiek a pohodlne sa tu bude vystupovať aj deťom. A navyše cenovku rozumne znížite. 

HN/Drahomír Piok

​Po teste musíme uznať, že zo všetkých ponúkaných noviniek od Volva sa nám najviac zatiaľ páčila verzia V90 Cross Country, ale práve aj nová XC60. A to dokonca tak, že by sme si ju vybrali radšej ako väčšiu XC90-ku.

Cesta, ktorú si zvolilo Volvo do budúcnosti, je už takmer len čisto „zelená“. Ani tu nenájdete veľký a silný spaľovací motor, maximálne štvorvalec. A je to prvý model Volva, kde nám to absolútne neprekáža.

01 - Modified: 2024-11-07 09:18:05 - Feat.: - Title: Reakcia na Volvo - župa podporuje medzinárodné vzdelávanie 02 - Modified: 2024-10-17 11:08:05 - Feat.: - Title: Štát chce vybudovať dva veľké veterné parky, z toho jeden na východe 03 - Modified: 2024-10-02 08:15:41 - Feat.: - Title: Automobilka Volvo Cars zaznamenala v septembri len mierny nárast predaja 04 - Modified: 2024-09-12 22:00:00 - Feat.: - Title: Lietadlá do Švédska pre Volvo sa komplikujú. Dôvodom meškania môže byť nezáujem trhu pre zlé nastavenie schémy 05 - Modified: 2024-07-31 06:54:48 - Feat.: - Title: Volvo chcelo byť lídrom v elektromobilite, realita ho tlačí k otočke. Ako to ovplyvní košický závod?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. november 2024 04:45