Keď v roku 2017 kórejská automobilka predstavila európskej verejnosti svoj vôbec prvý počin novovzniknutej divízie Hyundai N pritiahla na seba slušnú pozornosť. Pod nový počin sa totiž podpísal Albert Biermann, ktorý kvôli tejto misii opustil divíziu BMW M a podľa očakávaní priniesol do modelu i30 N svoje skúsenosti i overené funkčné riešenia.
Sekundovala tomu atraktívna bledomodrá farba lakovania auta, dvojica masívnych koncoviek výfuku s výrazným zvukom, štýlový interiér a najmä výkonná technika, ktorá bola k dispozícii za naozaj dostupnú cenu. Hyundai i30 N sa po uvedení na trh stal okamžite trhákom, vytvoril okolo seba kult množstva fanúšikov a dokonca v istom čase predbehol v predajoch na Slovensku aj ostrieľanú konkurenciu.
Na úspech nadviazal neskôr variant s karosériou Fastback a teraz sa hlási o slovo najmenší z už pomerne rozsiahlej rodiny N, ktorá je medzičasom napríklad tvorená i crossoverom Kona N. „Baby N-ko“, ako mnohí novinku i20 N označujú, sme vyskúšali počas týždňového testu aj v HN.
Skromnejší výkon tají ľahkosťou
Hyundai i20 N sa stavia vedľa konkurenčných modelov ako Suzuki Swift Sport, Ford Fiesta ST či Volkswagen Polo GTI alebo i Abarth 595 Competizione. Oproti svojmu väčšiemu bratovi v podobe i30 N má však pod kapotou skromnejší 1,6-litrový benzínový agregát dopovaný turbodúchadlom, ktorého výkon je vyladený „iba“ na 204 koní, oproti porcii 280 koní z dvojlitrového motora modernizovaného modelu i30 N.
Je to málo? Nemyslíme si, práve naopak. Najmenší člen z portfólia značky totiž dokáže nižší výkon spoľahlivo maskovať svojou nízko...
Zostáva vám 85% na dočítanie.