Auto odstavené na krajnici, pod ním veľká kaluž a valiaci sa kúdol pary. V minulosti nešlo o nič zriedkavé, no súčasné automobily už s problémom takzvaného „vyvretia vody“ nemusia tak často zápasiť. Zlepšila sa ich spoľahlivosť, technické riešenia sú na podstatne vyššej úrovni, pohon je komplikovanejší a prepracovanejší, vďaka čomu sa podobným prípadom darí celkom úspešne vyhýbať.
To však neznamená, že sa s podobným scenárom nemôžete stretnúť ani dnes a že sú moderné automobily absolútne imúnne. Problémom totiž je, že mnohé modely na dnešnom trhu už nepoznajú ukazovateľ teploty motora. Veľká časť z nich zobrazuje na palubnom počítači len stav, keď je motor studený a nemá sa príliš zaťažovať, prípadne potom až jeho prehrievanie. V taktom momente už ale môže byť neskoro a oprava vám dokáže spraviť slušný prievan v peňaženke.
Samozrejme, vo väčšom ohrození sú najmä staršie vozidlá jazdiace po našich cestách. No problém sa nemusí vyhýbať ani zanedbávaným novým modelom. Prehrievanie motora môže spôsobiť až fatálne poškodenia a drahý servis. Jednoducho, ak podceníte sprievodné javy a včas nezasiahnete, dokážete motor pochovať a následne si treba pripraviť nemalé peniaze na opravu pôvodného agregátu, výmenu motora alebo rovno kúpu nového vozidla – u starých áut sa totiž nemusí oprava finančne vôbec oplatiť.
Dôležité je zároveň uvedomiť si, že k takejto udalosti nemusí dochádzať iba v horúcom letnom období, ale aj v zime. Pravdou však je, že kvôli vysokým teplotám a slnečnému počasiu je riziko oveľa vyššie práve v letnej sezóne. Nie každý si dnes môže dovoliť kúpiť naozaj moderné vozidlo a zároveň patrí slovenský vozový park k tým najstarším v Európe, takže téma je stále aktuálna a mnohých majiteľov môže zachrániť. Napríklad pri cestovaní za oddychom.
Zostáva vám 68% na dočítanie.