Tlak na emisie mení posledné roky portfóliá značiek, čoraz častejšie sa v nich objavujú plne elektrické alebo aspoň čiastočne elektrifikované vozidlá s istým druhom hybridného pohonného ústrojenstva, ako prestupná stanica na ceste k e-vozidlám. Vzhľadom na navrhovaný plán ukončenia predajov áut so spaľovacím benzínovým či naftovým motorom v Európe od roku 2035 sa pritom môže tento „trend“ v najbližších rokoch ešte posilniť.
Hľadáte športovo-úžitkové vozidlo? Alebo sa orientujete skôr na športovejšie kúsky či najvhodnejšou voľbou by pre vás bol malo malé mestské „žihadlo“? Nech už sú vaše preferencie akékoľvek, v súčasnosti už je výber naprieč značkami skutočne mimoriadne bohatý a to aj v prípade verzií, ktoré na pohon využívajú batériovú elektrickú sústavu.
Otestujte svoje vedomosti a spoznajte horúce automobilové novinky z dielní značiek v „maskovanej“ podobe:
Kvôli šetreniu výrobných nákladov však čoraz častejšie automobilky pristupujú aj na rôzne spolupráce, ktoré im proces uvedenia vozidla na trh uľahčujú alebo im poskytujú chýbajúcu časť skladačky. Veľakrát totiž ide napríklad o podvozkové platformy pre elektrické autá, prípadne o pohonné jednotky alebo aj o „komplexný balík“, ako je tomu v prípade dvojčiat Toyoty RAV4 a Suzuki Across.
A tak hoci sa dnes niektoré kúsky dokážu na seba významne podobať, isté odlišnosti sa snažia aj pri zdieľaných riešeniach výrobcovia predsa len dosiahnuť. O to vzácnejšie je, ak sa na trh dostane novinka s mimoriadne unikátnym alebo neopozeraným dizajnom. U iných značiek potom platí, že svoj vozový park v ponuke unifikujú.
Modely tak vo výsledku vyzerajú veľmi podobne, priam až identicky, no líšia sa vo výbavách, celkovej veľkosti a ďalších kľúčových parametroch. Príkladom je Mercedes-Benz, respektíve jeho elektrická značka Mercedes-EQ, ktorá razí ideu zdieľania vizuálnej identity naprieč elektromobilmi z produkcie automobilky.