Vizuálna identita jednotlivých automobiliek a ich modelov je nepochybne veľmi dôležitá, hoci treba si priznať, že v minulosti sa novinky z dielní výrobcov od seba odlišovali podsatne viac. Unikátne tvary, nápady, to všetko do istej miery zabila nutnosť plniť najrôznejšie bezpečnostné a funkčné normy, nehovoriac o aplikácií stále väčšieho množstva asistentov.
Šéfdizajnéri tak majú trochu zviazané ruky, napríklad elektromobily však prinášajú oproti konvenčným modelom možnosť trochu viac sa odviazať a pracovať s rozmerovo skromnejšou technikou či celkovým rozložením. Dnes je „na scéne“ množstvo rôznych spoluprác, kedy sa automobilky spoja a prinesú veľmi podobné autá so zdieľanými riešeniami interiéru, techniky a podobne. Šetrí im to náklady a dokážu týmto štýlom čerpať benefity z rôznych riešení naprieč trhom, vo výsledku aj v prospech samotného zákazníka.
S pribúdajúcimi rokmi a masívnejším rozširovaním elektromobility pristúpili niektoré automobilky k „zmene identity“. V poslednej dobe tak siahli po úpravách svojich znakov, spomenúť možno zo zástupu výrobcov napríklad Opel, Peugeot či kórejskú Kiu. Udržiavať atraktívnosť loga na autách je totiž kľúčové a to nielen z marketingovaného hľadiska, dokážu totiž pekne dopĺňať celkový dojem z dizajnu automobilu a po rokoch používania si už nepochybne mnohé zaslúžili vylepšenie.
Ak patríte k fanúšikom automobilov a orientujete sa na automobilovej scéne, rozpoznávanie značiek výhradne podľa ich loga by vám nemalo robiť výraznejší problém. Rozoznať na ceste populárne autá síce nie je ťažké ani pre laika, no čo ak sa teraz pozrieme do vôd trochu raritných alebo exkluzívnejších značiek, teda tých, ktoré u nás zas tak často vidieť nemožno? Prípadne sa obľube tešia najmä v zahraničí? Otestujte sa v našom kvíze.