Nemusí ísť len o cestu na dovolenku autom, problém v podobe defektu vás môže zastihnúť kdekoľvek a kedykoľvek. Patrí teda k základným vedomostiam vodiča, aby si vedel v takejto situácii poradiť. Nejde len o samotný úkon výmeny kolesa za rezervu, ale aj o súvisiaci postup, vďaka ktorému znížite riziko ohrozenia ostatných účastníkov cestnej premávky a v niektorých prípadoch aj možnej nehody.
Rezervné koleso je súčasťou zákonom ustanovenej povinnej výbavy vozidla, výnimkou je len používanie takzvaných runflat pneumatík alebo vybavenie auta opravnou lepiacou sadou (najčastejšie pri nových autách). Na tú by sme sa však príliš nespoliehali, stále je najideálnejším riešením plnohodnotné alebo aspoň dojazdové rezervné koleso. Aký je teda postup?
Neohrozujte seba a ani ostatných
Vozidlá sú dnes už vybavený systémom kontroly tlaku pneumatík, ktoré vás o prípadnom probléme dokážu informovať. Každý majiteľ by si však mal preventívne tlak v pneumatikách kontrolovať a to najmä pred dlhšou cestou na dovolenku, respektíve v prípade, že mu vybavenie auta neponúka zobrazenie konkrétnych hodnôt.
V prípade defektu sa tom zväčša dozviete aj bez upozornenia systémom, auto sa bude ťahať do strany, vibrovať, dostaví sa hluk od kolesa a zároveň sa výrazne zhoršia jazdné vlastnosti.
Ako prvé je potrebné, v prípade že musíte meniť koleso na okraji cesty, odstaviť čo možno najbezpečnejšie svoje vozidlo. S autom sa...
Zostáva vám 85% na dočítanie.