Dominancia segmentu SUV či pick-upov a len pár jednotiek modelov z bežných osobných áut v prvej dvadsiatke najpredávanejších áut v USA za uplynulý rok 2021.
Taká je bilancia, ktorú zverejnil známy analytický web spoločnosti Motor Intelligence, popredný svetový poskytovateľ údajov o predaji a lízingu vozidiel pre trh Spojených štátov amerických.
Výsledky predajov áut na americkom trhu sú pritom každý rok z pohľadu Európanov veľmi zaujímavé a dávajú i zvyšku sveta jasný prehľad o tom, že tamojší trh ide svojou vlastnou cestou a na rozdiel od toho európskeho si v rebríčku držia prvenstvo skôr čistokrvné obrie spaľovacie automobily. A to už niekoľko dlhých rokov.
Tlak na emisie je teda cítiť skôr u nás a za veľkou mlákou si ešte stále užívajú celkom veľkú voľnosť výberu, kedy si môžu do svojich vyhliadnutých vozidiel zvoliť aj výkonné vysoko-objemové spaľovacie agregáty.
Zatiaľ čo my sa musíme uspokojiť s čoraz výraznejšou elektrifikáciou pohonov a presadzovaním čistej elektromobility, ako spôsobe dopravy budúcnosti.
Rozdielne je i zameranie Američanov pri výbere auta. Zverejnené údaje potvrdzujú, že záujemcovia dávajú prednosť spomínaným športovo-úžitkovým vozidlám a taktiež neopadá ani popularita pracovných pick-upov s masívnymi motormi pod kapotou.
Okrem domácich značiek sa do zoznamu vo veľkom počte dostali japonské automobilky, ktoré zaujali miesto nielen prevažne so svojimi SUV, ale taktiež bežnými "osobákmi". Celkovo tvoria zastúpenie osobných áut len štyri modely.