Automobilky sú najmä v Európe pod čoraz väčším tlakom kvôli nutnosti plniť neustále sa sprísňujúcejšie emisné limity. Smerovanie je jasne dané a zatiaľ nemenné – predaj výhradne bezemisných vozidiel od roku 2035. Už teraz však musia výrobcovia spĺňať prísne podmienky a za prekročenie stanovených hodnôt emisií im hrozia často priam astronomické pokuty.
Pre flotilové znižovanie hodnôt preto značky začali s elektrickou ofenzívou, ktorá má na svedomí postupné škrtanie konvenčných vozidiel, ich elektrifikáciu a teda náhradu čisto spaľovacích motorov hybridnou technikou či plne batériovým elektrickým pohonom. Za „obeť“ bruselských nariadení už padlo mnoho ikonických modelov, medzi nimi nedávno aj Audi TT či „ľudové Lambo“ v podobe väčšieho Audi R8.
Takto vyzeralo tesne pred ukončením predajov špeciálne Audi R8 Coupé V10 GT RWD:
Oba modely mali byť dostupné iba do konca roka 2023 a následne sa ich výroba mala oficiálne skončiť. V prípade modelu TT to tak aj bolo, výrobca vyprodukoval posledný kúsok, s ktorým sa aj pochválil v tlačovej správe súvisiacej s ukončením výroby ikonického radu v maďarskom závode v Győri. Produkcia prvej generácia začala v roku 1998 a skončila po 25 rokoch s celkovo vyrobenými 662-tisíc kusmi TT Coupé a TT Roadster.
Druhý spomínaný model Audi R8 mal ukončiť svoje pôsobenie taktiež do konca roka 2023. Nestalo sa tak a značka výrobu predĺžila až v priebehu prvej polovice minulého roka. Dôvodom bol nečakaný záujem zákazníkov, ktorí si chceli stihnúť uchmatnúť jeden z posledných „dostupných“ superšportov s výkonným 5,2-litrovým V10 motorom. Prichádza však dobrá správa, Audi R8 sa má nečakane vrátiť do ponuky a nie, nepríde o spaľovací agregát pod kapotou.
Zostáva vám 61% na dočítanie.