Viceprezident automobilky Dacia Lévy-Bencheton pre iDNES.cz vysvetľuje filozofiu stavby áut, aby boli cenovo dostupné. Rumunská značka so svojou filozofiou „design to cost“ oslavuje obrovský úspech, víťazne kráča dokonca aj pompéznou západnou Európou. Dokazuje tak, že aj bohatí Francúzi, Nemci alebo Holanďania radi ušetria.
Racionálne stavané Dacie sú jednoducho hit. Po obsadení kategórií menších formátov so Sanderom a Dusterom je tu veľký krok do neznáma. „Nový Bigster znamená viac Dacie a predstavuje úplne nový modelový rad, ktorý ponúkne cenovo dostupné vozidlo v segmente C-SUV,“ tvrdí v skratke automobilka.
Pozrite si novú Daciu Bigster v rozsiahlej galérii:
To je kategória, v ktorej sa dnes v Európe predajú tri milióny áut ročne (23 percent trhu EÚ, pozn. red.). Dacii sa navyše zatiaľ podľa prvých ohlasov darí presvedčiť publikum, že Bigster nie je len predĺžený Duster, aj keď zdieľa techniku a výrobnú linku v rumunskom Pitesti.
Dacia uvádza, že Bigster je o 20 percent lacnejší ako konkurencia. Tiež už prezradila základný cenový rámec: štartovacia cena má byť pod 25-tisíc eur. Vrcholové prevedenie má potom stáť 33-tisíc eur. Denis Le Vot, šéf značky, hovorí, že Dacia je víťazom inflačnej špirály, ktorá sužuje Európu.
Ako chcete zaistiť ziskovosť Bigsteru? Denis de Vot uviedol, že bude veľmi ťažké zarobiť peniaze a udržať ziskovosť tohto vozidla. Aký je teda plán?
Dacia je dnes profitabilná. Prispievame k zisku skupiny Renault trochu inak ako ostatní. Tiež máme pomerne unikátny obchodný model, ktorý je pilierom úspechu. Dôležité je navrhovať zásadné modely a robiť ich so správnymi nákladmi. Všetko sa týka toho, čomu hovoríme stratégia „design-to-cost“.
Tá veľmi jednoducho spočíva v tom, že nepovieme: „Toto je auto, ktoré chcem urobiť, a budem potrebovať tieto súčiastky, potom spočítame ceny od dodávateľov a stanovíme náklady.“ My si namiesto toho povieme: „Chceme v Európe predávať Bigster pod 25-tisíc eur.“
Zostáva vám 80% na dočítanie.