V roku 1991 bol na ženevskom autosalóne predstavený Opel Frontera, terénne SUV, ktoré malo spájať dobré vlastnosti na ceste, dostatočný priestor pre posádku a najmä účinný pohon všetkých kolies, ktorý vodiča nenechal v štichu v náročných podmienkach. Model bol vyvíjaný pre európskych zákazníkov v spojení s japonskou značkou Isuzu, s ktorou automobilka Opel v tom čase spolupracovala (základom bol model Isuzu Rodeo).
Frontera stála na bežnom rebrinovom ráme a rok po uvedení na trh sa vozidlo dočkalo aj dvojdverovej verzie s označením Sport. Schopnosti a obľúbenosť modelu potvrdil titul off-road roka v Nemecku, ktorý si Opel Frontera pripísal v rokoch 1991 i 1992, pričom v nadchádzajúcich rokoch 1993 a 1994 išlo dokonca o najpredávanejší terénny automobil v Európe. Frontera pôsobila celkovo v dvoch generáciách, z ktorých sa napokon (výroba sa skončila v roku 2003) predalo viac ako 320-tisíc exemplárov.
Nemecká značka však nedávno priniesla informáciu, že toto zvučné meno z 90. rokov oživí – podobu novinky sme teraz už spoznali aj podrobnejšie. S pôvodným modelom toho však veľa spoločného mať nebude, ide úplne iným a dnes podstatne obľúbenejším smerom. Z off-roadu sa stane štýlový crossover a dokonca vyrábaný na Slovensku, po boku trnavského Citroënu ë-C3 v závode Stellantis Slovakia.
Zostáva vám 74% na dočítanie.