StoryEditor

Retro Renault vstal z mŕtvych. Podrží vám aj bagetu, štýlových riešení má na rozdávanie

29.02.2024, 14:00
  • Na ženevskom autosalóne sa oficiálne dopodrobna predstavil retro Renault 5 E-Tech.
  • Model stojí na novej platforme AmpR Small, na dĺžku nemá ani štyri metre a v porovnaní s Renaultom Zoe je ľahšie.
  • Cenovka zatiaľ nie je známa, objednávky sa spustia v druhej polovici roka 2024 a prvé dodávky možno čakať začiatkom toho budúceho.

Ženevské výstavisko po prestávke opäť privítalo návštevníkov a fanúšikov automobilov. Naposledy sa jeden z najdôležitejších autosalónov sveta konal v roku 2019 a hoci v nasledujúcom roku 2020 bolo prakticky všetko pripravené na uskutočnenie ďalšieho ročníka, tesne pred štartom sa kvôli pandémii koronavírusu a opatreniam tamojšej vlády všetko zrušilo.

Niekoľko rokov bolo úplne ticho, následne sa toto podujatie presunulo do Dauhy a až tento rok sa konečne otvorili brány autosalónu aj na tradičnom mieste v Ženeve. Treba však dodať, že v podstatne skromnejšej forme, než tomu bolo v posledných rokoch pred pandémiou. Autosalóny však už celkovo nepriťahujú takú pozornosť výrobcov a ani návštevníkov, už ženevský autosalón v roku 2019 to bolo výrazne cítiť, dnes sa už premiéry presunuli skôr do online priestoru.

Jedným z mála modelov, ktoré svoj debut zažili práve na ženevskom výstavisku (kedy sa oslavuje 100. výročie tohto autosalónu), bol tento týždeň malý francúzsky elektrický hatchback Renault 5 E-Tech. Po niekoľkých upútavkách a únikoch prezradil konkurent britského Mini Cooper E a Fiatu 500e konečne aj oficiálne detailné technické parametre, píše TopSpeed.sk. V ponuke novinka nahradí Renault Zoe.

Plne elektrické retro

Novinka dostala modulárne šasi AmpR Small (predtým CMF-B EV), čím sa radí do rodiny elektrických platforiem vyvíjaných pod súhrnným označením Ampere. Čiastočne vychádza z CMF-B, ktorú má Clio či Captur, takže napríklad predná náprava je rovnaká, ale dostala riadenie s trochu pomalším prevodom v porovnaní napríklad s Meganom E-Tech a konštruktérom sa podarilo zmenšiť i polomer otáčania na 10,3 metra.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-28 12:45:00 - Feat.: 1 - Title: Dopravné značky, ktoré musia poznať všetci vodiči. Zvládnete kvíz bez jedinej chyby? 02 - Modified: 2024-02-28 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Predsudky dajte bokom: Toto sú najlepšie elektromobily na súčasnom trhu 03 - Modified: 2024-02-27 14:52:47 - Feat.: 1 - Title: KVÍZ: Aké pokuty vás čakajú za najčastejšie chyby na cestách? Niektoré poriadne zabolia 04 - Modified: 2024-02-29 10:39:36 - Feat.: 1 - Title: Kúpa jazdenky vás môže vyjsť draho. Ako predísť problémom a čo treba skontrolovať? 05 - Modified: 2024-02-23 10:30:00 - Feat.: 1 - Title: Najlacnejší elektromobil na Slovensku prešiel radikálnymi zmenami. Čo ponúkne? 06 - Modified: 2024-02-22 13:15:00 - Feat.: 1 - Title: Motorizmus podľa ekolobistov: Malé autá namiesto SUV a povinné elektromobily do firie​m
01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Zmeňte kurz Vianoc na karibské dobrodružstvo 03 - Modified: 2024-11-20 07:56:00 - Feat.: - Title: Čína dúfa, že Nemecko by jej mohlo pomôcť vyriešiť clá na jej elektromobily v Európskej únii 04 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 05 - Modified: 2024-11-19 08:43:58 - Feat.: - Title: Európske historické hotely získali významné ocenenie, bodovali aj tie zo Slovenska
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 15:18