Parkovanie je najmä pre vodičov začiatočníkov celkom stresujúci a náročný úkon, najmä potom ak ide o pozdĺžne parkovanie. Áno, parkovacie manévre sa učia aj v autoškolách, no až bežná prax ukáže, nakoľko ste v tomto smere zdatný. Nie všetky miesta sú totiž podľa „učebnicového príkladu“ a tak musíte vedieť odhadovať rozmery svojho vozidla či chápať celkový princíp.
V moderných vozidlách parkovanie do veľkej miery uľahčujú kamerové systémy, ktoré už i v nižších triedach vozidiel disponujú napríklad 360-stupňovým pohľadom z vtáčej perspektívy. Technologický pokrok k tomu čoraz častejšie pridáva aj automatické parkovacie systémy, kedy vozidlo „odmeria“ parkovacie miesto a úkon urobí v podstate za vás. Niektorí výrobcovia pristúpili aj k osádzaniu natáčacej zadnej nápravy (iba do niekoľkých stupňov), ktorá zlepšuje manévrovateľnosť v modelom – najmä u väčších SUV. Hyundai však plánuje ísť v tomto smere ďalej, obratnosť posúva na novú úroveň.
Takúto šou predvádzal koncept na CES 2024:
Hyundai Mobis, globálny dodávateľ pre automobilový priemysel, prvýkrát na podujatí CES 2024 predstavil elektrické vozidlo „MOBION“, vybavené pohybovou technológiou e-Corner System novej generácie. Počas výstavy návštevníci a zákazníci mali možnosť z prvej ruky zažiť pohyb MOBIONu spôsobmi, ktoré možno ešte nikdy nevideli, vrátane priečneho a diagonálneho pohybu, ako aj „nehybného otáčania“. Koncept vznikol z prvého elektrického modelu rodiny IONIQ – IONIQ 5.
Ako tank či krab
„Model MOBION predstavuje stelesnenie základných technológií Hyundai Mobis, z ktorých všetky sú pripravené na okamžitú sériovú výrobu,“ povedal viceprezident Lee Seung-Hwan, vedúci pokročilého inžinierstva v Hyundai Mobis. „Mobis sa vždy snažil posunúť paradigmu mobility s vozidlami a vytvoril MOBION, aby predviedol naše kľúčové produkty a schopnosti.“ Systém teda nie je len ukážkou ďalekej budúcnosti, do výroby by sa mohol dostať už o niekoľko rokov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.